×

توجه

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/2123
کد خبر: 43123
تاریخ انتشار: شنبه, 04 بهمن 1399 - 12:19

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

با حضور سرکنسول ایران در استان ارزروم؛

نشست «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
نشست «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» با حضور سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه برگزار شد.
نشست «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» برگزار شد

به گزارش لیزنا، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی نشست  «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» با حضور سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه و هادی فروهیده، پژوهشگر و مترجم در بستر فضای مجازی   برگزار شد.

در این نشست  سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه  سوابق روابط دیپلماتیک این دو کشور همسایه و  اشتراکات فرهنگی آنها را تشریح کرده و دین اسلام را - که محور وحدت دو ملت و دولت است – عامل بسیار مؤثری در ارتقاء و بهبود روابط دو کشور بیان کرد.

سلطان زاده اظهار داشت: ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه بسیار دیرینه و به دور از فراز و نشیب‌های سیاسی است.

هادی  فروهیده، پژوهشگر و مترجم نحوه‌ی شکل گیری دولت و ملت ترکیه از آغاز تا به امروز، اتفاقات و انقلاب‌ها در طول سالیان متمادی، ظهور و افول امپراتوری عثمانی و ... را تشریح کرد و گفت: مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی، همواره موجب تداوم روابط این دو کشور بوده است.

این سخنران در ادامه، به بررسی سبک‌های مختلف ادبی در طول اعصار مختلف، آثار و میراث مکتوب و جوایز ادبی نویسندگان کشور ترکیه پرداخت.

این نشست با پرسش و پاسخ حاضران خاتمه یافت.

{gallery}2123{/gallery}