کد خبر: 43156
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1399 - 09:06

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

انتشار دهمین جلد از کتاب «هدهد سفید»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
دهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» در ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی، با مطالب متنوع و خواندنی درباره انقلاب و ادبیات، آشنایی با برخی نویسندگان اصفهانی و آثار آنها و داستان‌های کوتاه و خلاقانه اعضای کتابخانه‌های عمومی در موقعیت‌های جالب، به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر و در دسترس اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور قرار گرفت.
انتشار دهمین جلد از کتاب «هدهد سفید»

به گزارش لیزنا، پس از انتشار نه جلد از کتاب «هدهد سفید» که با استقبال اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی همراه شد، جلد دهم این کتاب نیز با ارائه مطالبی به منظور آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر و با ارسال به کتابخانه های عمومی سرارسر کشور در دسترس قرار گرفت.

دهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» با بخشی با عنوان «آوازهایم برای تو» آغاز می‌شود که در آن داستانی از فریدون عموزاده خلیلی با عنوان «کتاب‌هایی که دستگیرت می‌کنند» آمده؛ داستانی خواندنی از کنجکاوی یک نوجوان درباره کتابی که باعث دستگیری و زندانی شدن یکی از هم محله‌ای هایش در دوران انقلاب شد. پس از آن داستانی از معصومه یزدانی با عنوان «اوژن دلاکروا به جای لبخند مونالیزا» آمده که درباره یک روز پرماجرا از زندگی یک نوجوان عاشق نقاشی در دوران انقلاب است.

در ادامه یک گزارش تصویری از مشارکت نوجوانان اعضای کتابخانه‌های عمومی در خوانش هدهد سفید در فضای مجازی و به اشتراک‌گذاری آنها و گزارشی داستان‌گونه از برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مراسم هفته کتاب امسال در فضای مجازی و معرفی نوجوانان و کتابداران برگزیده در این جشنواره‌ها ارائه شده است.

بخش «سرزمین افسانه‌ها» از دهمین جلد کتاب «هدهد سفید» به شهر اصفهان و آشنایی با برخی نویسندگان این شهر و آثارشان اختصاص دارد که طی آن «خاتون پوشالی» از بنفشه رسولیان، «همسفر ژول ورن در سفینه کلمات» از سیامک گلشیری و «من و پاول و ریاضیات جدید» از لاله جعفری منتشر شده است. همچنین در بخش «ساعت خوش» این شماره داستان‌پردازی نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی بر مبنای موقعیت‌های خنده‌دار روزانه ارائه شده که از بخش‌های خواندنی این شماره محسوب می‌شود.

همچون شماره‌های پیشین بخش «۱۰۱ درس محرمانه برای نویسنده شدن» نوشته فریدون عموزاده خلیلی با عنوان «دوراهی‌ها؛ این دوراهی‌های جذاب لعنتی» برای نوجوان علاقه‌مند به نویسندگی ارائه شده است. همچنین پس از بخش معرفی کتاب‌های پیشنهادی برای نوجوانان و مطلبی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «همیشه ترین مرد میدان شهادت، در بخش «دور دنیا در هشتاد روز» داستان «مشترک شماره ۲۳۱» نوشته آن بیتی با ترجمه ابراهیم قربان‌پور نیز آمده است.

داستان‌های کوتاهی از نوجوانان مخاطب «هدهد سفید» از مواجهه با قهرمان داستان مورد علاقه خود در «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، نمایشنامه تک پرده‌ای «درِ عوضی» با محوریت کتابخانه‌های عمومی، خاطره یک کتابدار با عنوان «تصمیم سخت و در نهایت نامه‌نگاری اعضای کتابخانه‌های عمومی با نویسندگان مورد علاقه خود و پاسخ این نویسندگان به نامه‌های بچه‌ها پایان بخش دهمین جلد از کتاب هدهد سفید است.

جلد دهم از کتاب هدهد سفید را از (اینجـــــــا) دریافت کنید.

برچسب ها :