کد خبر: 43194
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 بهمن 1399 - 17:24

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

کتابخانه‌های عمومی شاهراه توسعه فرهنگی جامعه‌اند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
جلسه انجمن کتابخانه‌های‌عمومی شهرستان تکاب به میزبانی فرمانداری برگزار شد.
کتابخانه‌های عمومی  شاهراه توسعه فرهنگی جامعه‌اند

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های‌عمومی شهرستان تکاب به ریاست امیر ستوده‌فر، فرماندار تکاب و با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمود نجفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ ناصح محمدخانی، شهردار؛ سجاد نعیمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر اعضای انجمن  در فرمانداری تکاب برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی در حقیقت شاهراه توسعه فرهنگی آن جامعه هستند و در جوامع گوناگون به منزله پایگاهی برای سلامت روان محسوب می‌شوند.

وی گفت: در استان آذربایجان غربی ۷۱ باب کتابحانه عمومی نهادی و ۲۴ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در حال فعالیت هستند که سهم شهرستان تکاب از این تعداد کتابخانه عمومی ۴ باب می باشد.

معصومی افزود : خوشبختانه در شهرستان تکاب شهری فاقد کتابخانه نداریم وتلاش خواهد شد با مساعدت فرمانداری در روستای احمد آباد سفلی یک باب کتابخانه روستایی برای این محل احداث نمائیم.

معصومی ادامه داد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ کتابخانه های عمومی تعطیل نشده و فعالیت خود را از حضوری به فضای مجازی تعمیم دادند تا در اوضاع کرونایی از خدمات دهی به جامعه هدف باز نماند.

معصومی گفت: در حال حاضر خدمات تحویل مدرک در محل با اجرای طرح کتاب پیک  در استان کلید خورده و در شهرستان تکاب نیز این طرح اجرا  شده است، بصورتیکه پس از اعلام نیاز مطالعاتی اعضا منابع مورد درخواستشان در درب منزل توسط همکاران کتابخانه تحویل داده می‌شود.

امیر ستوده فر، فرماندار شهرستان تکاب نیز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی تکاب بر تقویت کتابخانه ها به منزله پایگاه فرهنگی جامعه اشاره و افزود: پرداخت بموقع نیم درصد درآمد شهرداریها موضوع ماده ۶ قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی در راستای تقویت کتابخانه های عمومی امری ضروری است .

ستوده فر از شهردار تکاب خواست تا نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی شهرستان تکاب اهتمام جدی داشته و این مراکز فرهنگی را در نیل به اهداف آنها یاریگر باشد.

گفتنی است شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی و در ۳۰۰ کیلومتری مرکز استان ( ارومیه) واقع شده و  85 هزار نفر جمعیت دارد.

پیگیری برای تأمین خودرو برای طرح کتاب پیک، بررسی سهم نیم درصد درآمد کتابخانه‌های شهرستان  در سال جاری و سنوات گذشته ، مکاتبه با شهرداری جهت تملک زمین به منظور ساخت کتابخانه عمومی و ... از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.