کد خبر: 43214
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 بهمن 1399 - 14:26

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح چهار باب کتابخانه و برگزاری بیش از 600 برنامه فرهنگی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، چهار باب کتابخانه و بیش از 600 برنامه فرهنگی ویژه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود.
افتتاح چهار باب کتابخانه و برگزاری بیش از 600 برنامه فرهنگی

به گزارش لیزنا، در ایام بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه های عمومی استان تهران همگام با سایر نهادها و ارگان‌های مسئول با اجرای  برنامه متنوع فرهنگی  و آموزشی ایام الله دهه فجر را گرامی می دارند. این برنامه ها که برای پاسداشت روزهای امید بخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار و همدلی ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شود، در بستر فضای مجازی توسط کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

در این ایام سه باب 3 باب کتابخانه عمومی در شهرستان های بهارستان و ملارد و یک دستگاه کتابخانه سیار یار مهربان در شمیرانات مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین طرح «پیک کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه خدمات بیشتر به علاقمندان، که به صورت آزمایش در شهرستان ورامین و شهر قدس به اجرا در آمده بود، اینک همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در شهر تهران نیز بصورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

پویش «فجر دانایی» نیز از جمله برنامه‌های این ایام است که در فضای مجازی در قالب ارسال کلیپ معرفی کتاب، تولید استاپ موشن و تصویر سازی از کتاب‌هایی با موضوع انقلاب 11 تا 22 بهمن برگزار شده است.

از دیگر برنامه‌های این ایام، برگزاری دوره سوم برنامه‌های آموزشی غیر حضوری کتابخانه‌های عمومی تهران با عنوان «مدرسه زمستانی دانایی» با هدف مهارت افزایی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی است که به صورت کارگاهی و غیرحضوری بهمن و اسفند ماه ۹۹ برای مخاطبان کودک و نوجوان، والدین و کتابداران در حال برگزاری می باشد. در این دوره آموزشی 12 کارگاه با بیش از 100 ساعت آموزشی، برپا شده است.

برگزاری نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و منتقدین مطرح کشوری، ویژه برنامه های فرهنگی با مشارکت شهرستانهای استان تهران، عصر شعر انقلاب، و شب خاطره، نمایش نامه خوانی، از جمله برنامه‌هایی است که طی ده روز ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.