کد خبر: 43216
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 بهمن 1399 - 14:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ارسال چهل و سومین بسته نورسیده به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

منبع : نهاد
باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ارسال بسته جدید کتاب نورسیده شماره ۴۳ به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
ارسال چهل و سومین بسته نورسیده به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

به گزارش لیزنا، باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ارسال بسته جدید کتاب (نورسیده شماره ۴۳) به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

وی با اشاره به عدم ارسال بسته های قابل توجه کتاب در سال گذشته به کتابخانه ها به دلیل محدودیت های مالی نهاد، اظهار داشت: اداره کل منابع به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی، دو بسته ویژه برای ارسال به کتابخانه های عمومی آماده کرده است. نورسیده شماره ۴۳ در حال ارسال به کتابخانه ها بوده و ارسال آن تا پایان دهه فجر به انجام خواهد رسید.

میرعبداللهی در ادامه تصریح کرد: مقصد بسته‌های کتاب ارسالی، عموما کتابخانه‌های نهادی هستند. ۱۸۰ عنوان کتاب در ۲۰۰ هزار نسخه در بسته ویژه دهه فجر و ۲۳۰ عنوان کتاب در ۱۹۰ هزار نسخه در بسته ویژه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها خواهد بود. این عناوین عمدتاً مربوط به رده های پرمخاطب (کودک و نوجوان، داستان) و نیز سایر رده ها است. همچنین برخی عناوین مربوط به کتابخوان ماه نیز در نورسیده ۴۳ به کتابخانه ها ارسال می شود.

میرعبداللهی ابراز امیدواری کرد با ورود این منابع جدید به کتابخانه‌های عمومی، اعضای کتابخانه ها بتوانند پس از بازگشایی کامل کتابخانه ها و در تعطیلات تابستان، از این منابع استفاده کرده و کتابداران نیز موضوعات و عناوین جدیدی را برای برنامه های ترویجی و کتابخانه ای در اختیار داشته باشند.

گفتنی است، ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای با نام بسته‌ «نو رسیده‌ها» از سال ۱۳۹۳ به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شد. در این طرح همزمان با ارسال منابع جدید، دفتر نورسیده‌ها نیز با هدف طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر عنوان کتاب، روی پرتال سامان بارگذاری می شود.