کد خبر: 43269
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 بهمن 1399 - 07:33

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

گفتمان زن انقلابی، تعالی خانواده و جامعه برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
به مناسبت گرامیداشت هفته زن، گفتمان زن انقلابی، تعالی خانواده و جامعه برگزار شد.
گفتمان زن انقلابی، تعالی خانواده و جامعه برگزار شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت گرامیداشت هفته زن، گفتمان زن انقلابی، تعالی خانواده و جامعه با حضور زهرا آبسوران، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی و فریده حلاجی، فعال اجتماعی در بستر فضای مجازی  برگزار شد.

در این گفتمان پیرامون مباحثی چون نقش زنان در انقلاب اسلامی، ویژگی‌های زن انقلابی، نقش زنان در خانواده و جامعه و ...گفتگو شد.

زهرا آبسوران، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: خانواده نهادی است که زیربنای جامعه و ساختار اصلی آن بوده و از عوامل اصلی انتقال فرهنگ، اندیشه، اخلاق، سنت‌ها و عواطف از نسلی به نسلی دیگر است.

وی در ادامه با اشاره نقش کلیدی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت فرهنگی آن و آرمان‌های بلندش نیازمند افرادی دلسوز و معتقدی است که در این عرصه پا به میدان گذاشته و پیام‌های الهی و متعالی اسلام را که سازگار با فطرت نوع بشر هستند را به گوش جهانیان برسانند؛ قطعاً زنان یکی از بازیگران اصلی این عرصه هستند و با استفاده از ابتکار و ذوق فطری خود، می‌توانند این پیام ها را ماندگار نمایند.

آبسوران ضمن تشریح نقش‌های مختلف یک زن در جامعه اظهار داشت: الگو پذیری زنان جامعه  از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و عمل به سیره آن حضرت لازمه توسعه جامعه است.

فریده حلاجی، فعال اجتماعی گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود که زنان جامعه ما را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزش‌های اسلامی هدایت کرد.

این سخنران ادامه داد:  انقلاب اسلامی با هدایت زنان از  بی‌هویتی که سوغات غرب بود به سوی عزت خواهی، عفاف و کمال جویی، آنها از دون مایگی به اوج انسانیت ارتقاء بخشید و این تحول فکری-روحی بزرگ که نصیب زنان شد موهبت الهی بود که امام خمینی (ره) بارها از آن به بزرگی یاد کرده و آن را افتخاری بزرگ برای ملت ایران دانستند.

حلاجی در پایان، حجاب و عفاف، ساده زیستی، مردم دوستی، صبر و ... را از ویژگی‌های یک زن انقلابی برشمرد.