کد خبر: 43417
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 اسفند 1399 - 08:30

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهید نوروز نژاد در روستای کل کش شهرستان گیلانغرب افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه روستایی شهید مطاع نوروز نژاد به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها با حضور فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گیلانغرب افتتاح شد.
کتابخانه عمومی شهید نوروز نژاد در روستای کل کش شهرستان گیلانغرب افتتاح شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین افتتاح کتابخانه عمومی روستایی شهید مطاع نوروز نژاد، در روستای کل کش شهرستان گیلانغرب، با حضور کورش محمودیان، فرماندار شهرستان گیلانغرب؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ اعضای حقیقی و حقوقی انجمن و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه سالجاری برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به مدعوین افتتاحیه گفت: کتابخانه عمومی شهید نوروز نژاد در روستای کل کش از توابع شهرستان گیلانغرب در مساحت ۵۸۰ متر مربع و زیر بنای ۳۲۰ متر مربع، بیست و دومین کتابخانه روستایی استان و پنجمین کتابخانه عمومی در این شهرستان است که دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی، مرجع، سالن مطالعه ، بخش کودک، بخش نشریات، بخش دفاع مقدس و کمک درسی آماده ارائه خدمات به شهروندان گیلانغرب شده است.
وی افزود: همچنین این کتابخانه دومین کتابخانه افتتاح شده در شهرستان گیلانغرب در سالجاری است.
حسنی خونسار در بین مدعوین عنوان کرد: زمین این کتابخانه توسط شورای روستا و از محل کمک های مردمی واگذار شده است و احداث این پروژه، مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از محل اعتبارات استانی بوده است.
این کتابخانه حدود چهار هزار نسخه کتاب دارد و قرار است از سوی نهاد کتابخانه های عمومی سهمیه ویژه منابع اولیه را نیز دریافت کند.
کورش محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب در آیین افتتاح این کتابخانه عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین مقوله های توسعه فرهنگی است و باید در راس امور قرار گیرد.
وی افزود: روستای کل کش یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان است و مردمی بسیار فرهنگی و کتابخوان دارد که امیدواریم افتتاح این کتابخانه برای مردم خصوصا جوانان روستا منشاءخیر و برکت گردد.
روستای کل کش با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت در شهرستان شهید پرور و مرزی گیلانغرب قرار دارد که این شهرستان با تعداد ۵۷ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کرمانشاه قرار دارد.

در پایان افتتاحیه در ورودی کتابخانه به مناسبت هفته درخت کاری و اجرایی کردن طرح درخت یاری نهاد کتابخانه های عمومی مدیرکل فرماندار و حاضرین در آیین افتتاحیه، چند اصله درخت نهال غرس کردند.