کد خبر: 43458
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 اسفند 1399 - 18:08

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

چهل و چهارمین بسته «نورسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد، از ارسال چهل و چهارمین بسته کتاب «نورسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با سالروز تاسیس نهاد، خبر داد.
چهل و چهارمین بسته «نورسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود

به گزارش لیزنا، سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام این خبر گفت: این بسته به مناسبت ۱۷اسفند، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه‌ها در حال ارسال است. کار ارسال از اوایل اسفندماه آغاز شده و تا پایان اسفند به اتمام خواهد رسید.

میرعبداللهی درباره محتوای چهل و چهارمین بسته توضیح داد: این بسته شامل ۱۷۳ عنوان کتاب از ۸۳ ناشر مختلف است و جمعاً چیزی بالغ بر ۱۷۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال می‌شود. این کتاب‌ها عمدتاً مربوط به قصه و رمان‌های پرمخاطب از جمله آثار متعلق به گروه سنّی کودک و نوجوان است که هر کتابخانه، با توجه به درجه خود، تمام یا بخشی از این عناوین را دریافت خواهد کرد.

وی یادآور شد: به مناسبت زادروز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، موضوعات برخی از عناوین این بسته به این شهید بزرگوار اختصاص یافته است. این عناوین از میان آثار جدیدالانتشار که در قالب روایت و خاطره منتشر شده، در این بسته قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تامین منابع نهاد ادامه داد: همچنین از دیگر عناوین این بسته می‌توان به کتاب جذاب و خواندنی «باشگاه کتاب خرگوشی» و مجموعه ۹ جلدی «قصّه های دوستی» برای کودکان از انتشارات فاطمی و محراب قلم اشاره کرد.

وی از کتاب «خواب پلنگ» به عنوان یکی دیگر از عناوین موجود در بسته «نو رسیده» شماره ۴۴ نام برد و گفت: این رمان نوجوان که داستان مبارزات میرزا رضا کرمانی را روایت می‌کند، به قلم هادی حکیمیان به رشته تحریر درآمده و توسط شهرستان ادب منتشر شده و در نوزدهمین جشنواره شهید حبیب غنی پور و هفدهمین دوره جایزه قلم زرین، شایسته تقدیر شناخته شده است.

میرعبداللهی افزود: از میان عناوین متنوع ارسالی این بسته، ده عنوان نیز به موضوع مهارت های خانه داری (آشپزی، خیاطی و موضوعات دیگر)، دانستنی های عمومیِ پزشکی و مهارت های ارتباط فردی مربوط است که از آن میان می توان به مجموعه ۲۰ جلدی «آشپزی سریع و آسان» اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با ورود منابع جدید، متنوع و نیازمحور به کتابخانه‌های عمومی، روندها و فرایندهای فراهم آوریِ منابع بیش از پیش پویا شده و اعضای کتابخانه‌ها بتوانند پس از بازگشایی کامل کتابخانه‌ها و در تعطیلات تابستان و نوروز با بهره گیری از طرح «پیک کتاب»، از این منابع استفاده کرده و کتابداران نیز به عنوان مهم ترین و قابل اعتمادترین مرجع خدمات دهیِ کتابخانه ای، موضوعات و عناوین جدیدی را برای استفاده در برنامه‌های ترویجی و کتابخانه‌ای در اختیار داشته باشند.

گفتنی است اداره کل فرهنگی نهاد با هدف طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر کتاب، در طرح «نورسیده» همزمان با ارسال منابع جدید، دفتر نورسیده‌ها را نیز در سامانه «سامان» بارگذاری می‌کند.