کد خبر: 43463
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 اسفند 1399 - 12:33

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ساختمان جدید کتابخانه شهید رجایی گهرو افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با سالروز تاسیس نهاد و در آستانه عید بزرگ مبعث، ساختمان جدید کتابخانه شهید رجایی گهرو افتتاح شد.
ساختمان جدید کتابخانه شهید رجایی گهرو افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آئین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید رجایی گهرو روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سید شجاع زیلابی، فرماندار شهرستان کیار؛ حجت الاسلام والمسلمین یدالله زمانی، امام جمعه شلمزار؛ حجت الاسلام والمسلمین علیخانی، امام جمعه شهر گهرو؛ فریبرز غیبی پور، شهردار گهرو؛ سید ناصر حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان؛ ندا صیفی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار، اعضای شورای اسلامی شهر گهرو، جمعی از مسئولین محلی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این آئین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برخورداری از امکانات به‌روز کتابخانه‌ای و کتابخانه‌های مناسب را از اولویت های این اداره کل دانست و گفت: کتابخانه شهید رجایی گهرو در سال ۱۳۶۱ افتتاح شد و علی رغم پیگیری های صورت گرفته متاسفانه سال های سال در ساختمان های استیجاری به فعالیت خود ادامه می داد تا اینکه پس از ۳۸ سال در طبقه همکف فرهنگسرای شهر گهرو مستقر شد. 

خلیل مقدم افزود: فضای کنونی این کتابخانه در حال حاضر ۵۷۰ مترمربع و دارای ۲۰ هزار نسخه کتاب بوده و مجهز به بخش های مخزن اصلی، بخش امانت، بخش مرجع، کودک و نوجوان و سالن های مطالعه مجزا ویژه خواهران و برادران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط را از دیگر اولویت های این دستگاه دانست و گفت: شهر دستنا و روستای خراجی از جمله مناطق فاقد کتابخانه این شهرستان محسوب می شود که تحقق آن همت والای مسئولین و همراهی خیرین را می‌طلبد.

در ادامه سید شجاع زیلابی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان کیار ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته جهت حل معضل ساختمان کتابخانه شهر گهرو، گفت: انس با کتاب رشد و بالندگی همه جانبه یک کشور را در پی دارد و باید تلاش کنیم با ایجاد کتابخانه هایی مناسب زمینه پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر نسل آینده را فراهم کنیم.

در ادامه ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ارتقای سرانه مطالعه را از دغدغه های فرهنگی مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: هماهنگی خوبی بین این دو دستگاه وجود دارد و خوشحالیم که با هماهنگی امروز شاهد بهره‌برداری از کتابخانه‌ای مناسب و در شأن مردم فهیم شهر گهرو هستیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیخانی، امام جمعه شهر گهرو ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، به اهمیت کتاب و کتابخوانی در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: انشاالله مردم بتوانند با بهره گیری از این امکانات و منابع خوب این پایگاه فرهنگی ارزشمند زمینه تعالی هر چه بیشتر شهر و جامعه را فراهم کنند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین زمانی، امام جمعه شلمزار ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی بیان کرد: تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی کاری فرهنگی و معنوی محسوب می شود که ائمه اطهار(ع) نیز بدان توصیه کرده اند و ما نیز تلاش خواهیم کرد در پایگاه های مختلف دینی، مذهبی و فرهنگی مبلغ کتاب و کتابخوانی باشیم تا مردم هر چه بیشتر از بستر کتاب و مأمن آرام بخش کتابخانه استفاده کنند.

گفتنی است، تقدیر از قهرمان مهربان، خیر کتابخانه ساز شهرستان کیار و دیگران دست اندرکاران افتتاح این پروژه پایان بخش این مراسم بود.