کد خبر: 43473
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 اسفند 1399 - 08:18

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

عباس نعمتی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
مراسم تودیع مدیر کل سابق و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد.
عباس نعمتی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر شد

به گزارش لیزنا، مراسم تودیع مدیرکل سابق و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با حضور سیدعلی هاشمی، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عباس نعمتی، مدیرکل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور و امیرحسین آزادی وفا، مدیرکل امور مجلس و استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کارکنان ستادی این استان برگزار شد.

سیدعلی هاشمی در ابتدای مراسم ضمن تقدیر از کسانی که در توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی همراه و همکار مجموعه اداره کل استان بودند گفت: از سال ۹۳ و ابتدای تصدی این مسئولیت تلاش کردیم تا مجری صادق و امانت دار سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در استان بوشهر باشیم.

وی عنوان کرد: در اجرای برنامه های و فعالیت های خود از ارتباط با ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران کل استانی و سایر مسئولان بهره مند شدیم و در این راستا اعتبارات مالی و حمایت های معنوی موثری را در رسیدن به اهداف نهاد کسب کردیم.

امیرحسین آزادی وفا، مدیرکل امور مجلس و استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم با اشاره به آیه تِلکَ الأَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ وَلِیَعلَمَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنوا وَیَتَّخِذَ مِنکُم شُهَداءَ ۗ وَاللَّهُ لا یُحِبُّ الظّالِمینَ گفت: ایمان مصادیق زیادی در رفتار افراد دارد که یکی از آنها ‌بی رغبتی به دنیا و امانت داری است و این شاخص ها در رفتار و شخصیت آقای هاشمی روشن و هویداست.

وی گفت: در حکومت اسلامی مدیریت یعنی امانت داری و زمانی که این مسئولیت از فرد با ایمان پس گرفته می شود وی خوشحال خواهد بود.

امیرحسین آزادی وفا از تلاش ها و زحمات جهادی سیدعلی هاشمی،‌ مدیرکل وقت کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دوره ۶ ساله فعالیتش تشکر کرد و گفت: ثمره نیک مدیریت ایشان نزد نهاد کتابخانه های عمومی کشور واضح و ملموس است.

عباس نعمتی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، از تلاش ها واقدامات موثر هاشمی تشکر کرد و گفت: علاوه بر کارکردهای تخصصی و مدیریتی، ایشان از لحاظ مقبولیت شخصیتی نیز مورد اتفاق و افتخار کارکنان اداره کل و همچنین کتابداران است.

وی با تقدیر از حسن نظر و اعتماد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تمام تلاش خود را در راستای اجرای رسالت نهاد کتابخانه های عمومی در استان  بوشهر به کار می بندیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات شش ساله سید علی هاشمی، حکم علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عباس نعمتی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اعطا شد.

گفتنی است سیدعلی هاشمی از مرداد ماه سال ۹۳ به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر فعالیت خود را در نهاد آغاز کرد.

کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان، ‌کتابخانه عمومی شهید رئیسعلی دلواری شهر دلوار، کتابخانه ‌امام هادی(ع) بردخون و کتابخانه عمومی مبصری بوشهر از مراکزی بود که در دوره مدیریت هاشمی افتتاح و کتابخانه های شهر دوراهک و آبدان نیز در مراحل احداث قرار دارد.

لازم به ذکر است عباس نعمتی مدیرکل حراست نهاد کتابخانه های عمومی  کشور با حفظ سمت مسئولیت سرپرستی اداره کل کتابخانه های عمومی بوشهر را بر عهده گرفته است.