کد خبر: 43933
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 خرداد 1400 - 11:05

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

اداره کل کتابخانه های عمومي آذربایجان‌غربی برگزار می‌کند:

دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه» با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان 1400  برگزار می‌شود.
دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه»

به گزارش لیزنا ، با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت، مجموعه برنامه‌های فرهنگی-ترویجی با عنوان «کتابخانه تابستانه» برای دومین سال متوالی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های تجمع محور، کتابخانه‌های عمومی فعالیت خود را با رویکردی نو ادامه می‌دهند. اجرای طرح «کتاب پیک» جهت امانت منابع کتابخانه‌ای و برگزاری برنامه های فرهنگی- ترویجی در بستر فضای مجازی از جمله فعالیت های کتابخانه‌های عمومی در شرایط فعلی است.

معصومی ادامه داد: استمرار در اجرای برنامه هاي فرهنگی اثرگذار، رمز پویایی و نشاط فرهنگی در استان است. طرح «کتابخانه تابستانه» برای دومین سال متوالی با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد؛ در این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی-ترویجی با محوریت کتاب  برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال پیش‌بینی شده است که از تیر ماه 1400 شروع به کار می‌کند.

معصومی افزود: نقد کتاب، نمایشنامه خوانی، نقد فیلم، نمایش خلاق، مشاعره، کارگاه‌های انتخاب رشته، کارآفرینی و ...  از جمله برنامه‌های این طرح با حضور نویسندگان و اساتید مجرب می‌باشد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال عدد 1 برای کودکان، 2 برای نوجوانان و 3 برای بزرگسالان  به شماره 10045012  به صورت رایگان در این طرح ثبت نام و شرکت کنند.

عناوین برنامه‌های دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه»  به شرح زیر است:

ویژه کودکان: ( ثبت نام با ارسال عدد 1 به شماره 100045012)

دورهمی با کتاب (با حضور نویسنده)

نمایش خلاق (با حضور نویسنده)

شعر، قصه، دکلمه

ویژه نوجوانان: ( ثبت نام با ارسال عدد2 به شماره 10045012)

به من بگین چی بخونم؟

انتخاب رشته و آشنایی با مشاغل

مشاعره

ویژه بزرگسالان: ( ثبت نام با ارسال عدد 3  به شماره 10045012)

نمایشنامه‌خوانی

آشنایی با کارآفرینی

کتاب فیلم

گفتنی است اولین دوره  این طرح در تابستان سال 99  توسط اداره کل کتابخانه های عمومي آذربایجان غربي برگزار شد که به دلیل استقبال اعضاء ، دوره دوم این طرح از تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.