کد خبر: 43943
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1400 - 08:39

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد:

جشنواره کتابخوانی رضوی از کارهای ماندگاری است که آثار و برکات سازنده ای برای جامعه دارد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار با اعضا ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری ایجاد ارتباط میان مردم و اولیا الهی(ع)را  از کارهای ماندگاری دانست که دارای آثار و برکات سازنده برای جامعه خواهد بود که در برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال تحقق است.
جشنواره کتابخوانی رضوی از کارهای ماندگاری است که آثار و برکات سازنده ای برای جامعه دارد

به گزارش لیزنا، همزمان با میلاد آقا علی بن موسی الرضا(ع) اعضای ستاد برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری با حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدعلی نکونام ضمن رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهرکرد افزود: کتاب و کتاب‌خوانی مساله‌ای بسیار حساس و کلیدی است که نقش آن را می‌توان گاهی در تصمیم‌های کلان کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مشاهده کرد..

وی بر شناسایی استعداد و ذائقه جامعه برای ایجاد تحول در امر کتاب و کتاب‌خوانی تاکید و تصریح کرد: اگر به خواست و تشنگی جامعه در این حوزه توجه شود، کتاب و کتابخانه‌ها با استقبال بیش از پیش روبه‌رو می‌شوند و سرانه مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را از جمله اقدامات موثر و مطلوب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: جامعه امروز تشنه و علاقه‌مند به معارف و معانی ارزشمند دینی و اخلاقی، تاریخ اسلام، تفسیر قرآن و مسائل بنیادی و بصیرتی است و این جشنواره هر ساله سعی کرده است به ارتباط بین جامعه و مبانی دینی توجه کند که اقدامی قابل ‌توجه‌ است.

وی یادآور شد: اگر چه استقبال مردم از این جشنواره فرهنگی مطلوب  و رو به افزایش است اما باید برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و راه‌های خلاقیت و ابتکار در این مورد دنبال شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: ایجاد ارتباط میان مردم و اولیا الهی(ع) از کارهای ماندگاری است که دارای آثار و برکات سازنده برای جامعه خواهد بود و این در برنامه نهاد کتابخانه های عمومی در حال تحقق است یعنی ارتباط میان مردم و حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، که امید است خدای متعال برکات ویژه ای بر این جشنواره نازل فرماید.   

در ادامه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین به روند رو به رشد استقبال مردم استان از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره پنج هزار و ۴۱ نفر در بخش‌های مکتوب و آنلاین این برنامه فرهنگی شرکت کردند که این آمار در سال گذشته به حدود ۴۰ هزار نفر افزایش یافت.

احمد فرهادی افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی امسال با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) و همچنین افزوده شدن رشته‌های نقاشی، پویش کتاب‌خوان، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک‌نویسی، شعر سرایی، پویش«برای امام زمانم» و قصه‌گویی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره  برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران ۲ بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین در این دوره ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان  و جوان و بزرگسال معرفی ‌شده است که کودکان علاقه‌مند می‌توانند در ۲ رشته نقاشی و پویش کتاب‌خوان به ازای هر ۲ کتاب، شرکت کنند.

فرهادی یادآور شد: در رده سنی کودکان چهار تا ۱۲ سال، کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انتشارات کتابک و «مجموعه ۱۴معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و در رده سنی نوجوان۱۳ تا ۱۷ سال نیز کتاب‌های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، به عنوان منابع یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

وی منابع بخش جوانان و بزرگ‌سالان را نیز «چشمه‌های بهشت: گزیده عیون اخبارالرضا(ع)» اثر محمدهادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ‌های دانشجویی: مهدویت» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف اعلام کرد.

گفتنی است در دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی،  کوثر رفیعی، بهراد قاسمی دهکردی و معصومه شیخی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب در بخش‌های پویش مجازی، پویش گروهی و نقاشی نوجوانان منتخب مرحله کشوری و 148 نفر نیز به منتخب استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.