کد خبر: 44135
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مرداد 1400 - 12:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه نشین؛

نشست هم اندیشی با مسئولین دفاتر تسهیل گری برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه نشین، نشست هم اندیشی با مسئولین دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی شهرستان ارومیه برگزار شد.
نشست هم اندیشی با مسئولین دفاتر تسهیل گری برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست هم اندیشی با حضور سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها؛ عفت آقازاده، رئیس اداره امور همکاری‌ها و مشارکت‌؛ کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و مسئولین دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی شهرستان ارومیه به منظور ارائه  خدمات کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه نشین در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها گفت: کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی نقش مؤثری دارند و به عنوان یک پایگاه فرهنگی- اجتماعی در توانمندسازی افراد فعالیت می‌کنند.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در افزایش سطح آگاهی و مطالعه تلاش می‌کنند و در این راستا تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی سال گذشته منعقد شد؛  تا با همکاری  این دفاتر  و افزایش سطح آگاهی،  آسیب‌های اجتماعی  را کاهش داد.

پیش نیاز افزایش آگاهی و سطح مطالعه، دسترسی به کتاب و مواد خواندنی است  و از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری می‌توان جهت دسترسی به مواد خواندنی در مناطق حاشیه نشین استفاده کرد.

در ادامه پیرامون مواردی چون نحوه دسترسی به منابع خواندنی در مناطق حاشیه نشین، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، نحوه اجرای یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و .... بحث و تبادل نظر شد.

کتابخانه مرکزی، شهید مطهری، شهید باهنر و علامه طباطبائی در شهرستان ارومیه برای همکاری با دفاتر تسهیلگری و سفیران کتاب به عنوان کتابخانه معین معرفی  شدند.

مشارکت دفاتر تسهیل‌گری در اجرای یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تعیین کتابخانه‌ معین برای هر دفتر جهت همکاری، آموزش سفیران کتاب معرفی شده توسط دفاتر از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

گفتنی است  9 دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در سطح شهرستان ارومیه فعال هستند که از سال 97 شروع به فعالیت نموده‌اند. این دفاتر خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و ... به ساکنین محلات ارائه می‌دهند.