کد خبر: 44209
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 مرداد 1400 - 12:04

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

انتشار ویژه نامه نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
ویژه نامه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» همراه با یادداشت‌هایی از داوران، اسامی و آثار برگزیدگان منتشر شد.
انتشار ویژه نامه نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه»

به گزارش لیزنا، مهدی توکلیان از انتشار ویژه نامه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در قالب ماهنامه «کتاب‌خوان» همراه با یادداشت‌هایی از داوران، اسامی برگزیدگان و آثار منتخب به صورت الکترونیکی پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، خبر داد.

مهدی توکلیان دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با اشاره بر اینکه مستندسازی و تدوین فعالیت‌های جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: مستندسازی و تدوین رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره ها   یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در هر مجموعه ای و برای هر پروژه می‌بایست انجام گیرد که در دوران جدید مدیریت نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد توجه بوده است.

دبیرنخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه تصریح کرد: فعالیت ها با قصد ایجاد حافظه سازمانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دوران مدیریت جدید انجام شده است و جمع آوری، سازماندهی، پالایش و انتقال اطلاعات ارزشمند که به دلایل گوناگون می توانند در خطر از دست رفتن باشند، مستندسازی شده اند تا علاقمندان بتوانند از روش های اجرایی، تجارب، خلاقیت ها، نوآوری ها، موانع و مشکلات آگاه شوند.

توکلیان افزود: با همین پیش زمینه از ابتدای برگزاری جشنواره تلاش  همکاران دبیرخانه بر این بود تا با راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی و همچنین درگاه ارسال آثار، تمامی فعالیت های انجام شده مستند شود و انتشار ویژه نامه این جشنواره نیز با همین هدف و در راستای سایر  فعالیت های نهاد صورت گرفته است. 

دبیرنخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه با اشاره به محتوای این ویژه نامه گفت: یادداشت هایی از داوران به همراه اسامی، بیانیه هیات داوران و آثار منتخب این دوره به شکلی وزین طراحی شده تا مورد استفاده عموم علاقمندان به کتابخوانی و فرهنگ قرار گیرد. همچنین بنا داریم این ویژه نامه را در نسخه های بسیار محدود منتشر و همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای برگزیدگان ارسال شود. زیرا اثر ماندگار جشنواره‌ها برای برگزار کنندگان و برگزیدگان، ویژه نامه‌ها، بولتن های مکتوب و کتاب های آثار برگزیده جشنواره است. 

گفتنی است فراخوان نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ به منظور توسعه همکاری کتابخانه های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و تقویت زمینه های اطلاع رسانی مناسب «خدمات و برنامه‌های» کتابخانه‌های عمومی؛ تجلیل از نقش اصحاب رسانه در توجه عموم مردم به «خدمات و برنامه‌های کتابخانه ها و تکریم کتابداران»؛ استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه؛ ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه ها به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد و ۱۷ مرداد همزمان با روزخبرنگار نیز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در فضای مجازی و بصورت آنلاین برگزار و برگزیدگان معرفی شدند. 

علاقه مندان  و شرکت کنندگان در نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در آخرین سال قرن، می توانند ویژه نامه نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه را از اینجــــا دریافت کنند.