کد خبر: 44218
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 مرداد 1400 - 12:02

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ابلاغ ارائه خدمات ویژه هم‌وطنان افغانستانی در کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
پس از اقدامات پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های «طراحی خدمات ویژه برای هم‌وطنان افغانستانی» با دستور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، ۱۱خدمت ویژه هم‌وطنان افغانستانی برای اجرا به صورت آزمایشی به معاونان نهاد ابلاغ شد.
ابلاغ ارائه خدمات ویژه هم‌وطنان افغانستانی در کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، بسته خدمات ویژه هم‌وطنان افغانستانی شامل ۱۱ خدمت با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای هم‌وطنان افغانستانی با همکاری جمعی از کتابداران، فرهیختگان و فرهنگیان ایرانی و افغانستانی تدوین شده‌است.

پس از کارگاه‌های «طراحی خدمات ویژه برای هم‌وطنان افغانستانی» که در بهمن و اسفندماه گذشته با مشارکت کتابداران در کتابخانه‌های منتخب و فعالین فرهنگی افغانستانی و ایرانی برگزار شد، کارگروه‌هایی تخصصی در شبکه پژوهشگران و متخصصان نهاد شکل گرفت تا از ایده‌های رسیده، خدماتی متناسب با کارکرد کتابخانه‌های عمومی طراحی شود و در نهایت پس از برگزاری جلسات متعدد، ۱۱ خدمت با موضوعاتی چون هویت، امانت تجهیزات، مشاوره و ... طراحی شد.

از موضوعات این خدمات می‌توان به امانت تجهیزات و وسائل کمک‌آموزشی، مشاوره شغلی و تحصیلی، برگزاری دورهمی‌های افغانستانی‌های مقیم ایران، ایجاد انجمن مفاخر و مشاهیر افغانستان و ایران، برگزاری جشنواره آیین و رسوم و بازی‌های محلی افغانستان، تقویت منابع کتابخانه‌ای، ارائه مشاوره اطلاعاتی از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی مهاجران و ... اشاره کرد.