کد خبر: 44221
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 مرداد 1400 - 17:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

از سری برنامه‌های «طرح کتابخانه تابستانه»؛

ویژه برنامه «نمایش خلاق» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
ویژه برنامه «نمایش خلاق» از سری برنامه‌های طرح «کتابخانه تابستانه» در آذربایجان‌غربی برگزار شد.
ویژه برنامه «نمایش خلاق» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به گزارش لیزنا، ویژه برنامه «نمایش خلاق» از سری برنامه‌های طرح «کتابخانه تابستانه» با حضور شادی پاکزاد، مدرس تکنیک های بازیگری و نمایش خلاق و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و سایر علاقه‌مندان به همت این اداره کل و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای برنامه نمایشی خلاق با بازی ثریا پسوه‌ای، نارین فرجی، فرزاد جوانمردی و شادی پاکزاد با موضوع بیماری کرونا اجرا شد.

شادی پاکزاد، مدرس تکنیک های بازیگری و نمایش خلاق  مفهوم، ویژگی ها و شیوه های مختلف نمایش خلاق و تئاتر عروسکی را تشریح کرد و گفت: نمایش خلاق نوعی تقلید از زندگی و بداهه سازی است؛ زندگی پر از واقعیت های نمایشی است و نمایش خلاق هنر خلق یک واقعیت است.

هنرهای نمایشی تأثیر مستقیم در زندگی کودکان دارد و نظم و انضباط، مهارت های اجتماعی، روحیه کار تیمی ...  را به کودکان می آموزد.

این مدرس تصریح کرد: بازیگری مانند تمامی هنرها ابزارهای مورد نیاز خود را می طلبد؛ تخیل، زبان بدن، فن بیان و حواس 5 گانه را از ابزارهای مورد نیاز یک بازیگر هستند.

اجرای نمایش خلاق توسط کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه و گفتگوی صمیمی با مدرس بخشهایی از برنامه بود.

در ادامه با طرح سؤال «ابزارهای یک بازیگر کدام ها هستند؟ » مسابقه چهارگزینه‌ای همراه با جوایز نقدی برگزار شد که علاقه‌مندان با ارسال پاسخ به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ در این مسابقه شرکت کردند.

دومین دوره ویژه برنامه های فرهنگی- ترویجی طرح «کتابخانه تابستانه» با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در طول تابستان سال ۱۴۰۰ و در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال عدد ۱ برای کودکان، ۲ برای نوجوانان و ۳ برای بزرگسالان به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ به صورت رایگان در این طرح ثبت نام و شرکت کنند.