کد خبر: 44297
تاریخ انتشار: شنبه, 13 شهریور 1400 - 07:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری نشست نقد «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
نشست نقد و بررسی کتاب «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» نوشته وحید جلیلی، با حضور نویسنده اثر به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک شهر و با همکاری کتابخانه حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.
برگزاری نشست نقد «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران»

به گزارش لیزنا، ششمین جلسه پایگاه نقد کتابخانه مرکزی پارک شهر با بررسی کتاب «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» با حضور وحید جلیلی، نویسنده اثر و سعید مستغاثی، منتقد، با همکاری کتابخانه حضرت فاطمه(س) به صورت زنده در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

کتاب «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» نوشته وحید جلیلی، منتقد فرهنگی و هنری و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در این اثر از وضعیت غیرطبیعی در فیلم‏سازی ایران سخن می گوید؛ این کتاب در قطع رقعی و ۲۱۲ صفحه اوایل امسال توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده و از ۱۵ نوشتار و گفتگو تشکیل شده که عبارت است از: مسئلۀ سینمای ایران، پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی، سینمای دینی، اما کدام دین، معناگرایی یا آرمان‌گریزی، چالش عبور از سینمای سانسور، انفعال و باندبازی، جشنواره شاه سلطان حسینی، آنفولانزای سیمرغی در جشنواره فیلم های فجرانسوی، قواعد استثنایی، حقیقت برو گم شو، کلیشه شکنی کلیشه ای، منطقۀ ممنوعه و «لوکیشن‌ها»ی گمشده، سینما به مثابه انرژی هسته‌ای، بازگشت عباس و سراغ خانه کدخدا و ... .

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند روز یکشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۱ به صفحه اینستاگرام کتابخانه مرکزی پارک شهر به نشانی parkeshahrlib@ مراجعه کنند.