کد خبر: 44522
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 مهر 1400 - 14:30

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

شرایط جدید ارائه خدمات حضوری در کتابخانه‌های عمومی ابلاغ شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
با توجه به اتمام واکسیناسیون کتابداران، کتابخانه‌های عمومی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پذیرای حضور اعضا و مراجعان هستند.
شرایط جدید ارائه خدمات حضوری در کتابخانه‌های عمومی ابلاغ شد

به گزارش لیزنا، با توجه به گذر از شرایط پیک کرونایی و همچنین انجام روند واکسیناسیون کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی، بر اساس دستور ستادهای استانی مدیریت کرونا، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، بیش از پیش پذیرای حضور اعضا و مراجعین هستند. بر این اساس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی ابلاغیه‌ای ضمن تأکید بر  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی کشور را تشریح کرد.

فعالیت کتابخانه‌ها در شهرهای وضعیت آبی
بر اساس این ابلاغیه تمامی کتابخانه‌های عمومی واقع در وضعیت آبی به شرایط عادی برگشته و این کتابخانه‌ها  همانند گذشته به‌صورت تمام‌وقت  در خدمت شهروندان هستند.  

فعالیت کتابخانه‌ها در شهرهای وضعیت نارنجی و زرد
کتابخانه‌های عمومی واقع در وضعیت نارنجی و زرد نیز خدمات امانت کتاب را ارائه خواهند داد و استفاده از سالن مطالعه در این کتابخانه‌ها بر اساس ظرفیت‌های مشخص‌شده در بخشنامه‌های ابلاغی نهاد مجاز است. همچنین فرایند امانت کتاب و سایر فعالیت‌ها در بخش‌های ویژه، همچون نابینایان، ناشنوایان و کودکان، با رعایت شیوه‌نامه‌ها در حال انجام است.

فعالیت کتابخانه‌ها در شهرهای وضعیت قرمز
در مناطق قرمز که مطابق دستور ستاد مدیریت کرونای استان دورکاری کارکنان لغو شده است نیز خدمت امانت در کتابخانه‌های عمومی فعال است و تمامی خدمات غیرحضوری مانند پیک کتاب، مشاوره پایگاه‌های علمی  و فعالیت ترویجی کتابداران در فضای مجازی همچون گذشته استمرار خواهد داشت.

گفتنی است فعالیت کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای صیانت از سلامتی اعضا و کارکنان و بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونای کشور، همچون سایر مراکز فرهنگی و عمومی، طی حدود ۲ سال اخیر با محدودیت‌هایی مواجه بوده است.