کد خبر: 44576
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1400 - 10:05

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در دیدار سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مطرح شد؛

توسعه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی و عشایری

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه خدمات کتابخانه ای در مناطق روستایی و عشایری با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری دیدار و گفتگو کرد.
توسعه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی و عشایری

به گزارش لیزنا، احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، با هدف پیگیری ارائه خدمات هرچه شایسته‌تر کتابخانه‌ای و تسهیل دسترسی مردم مناطق عشایرنشین و روستایی به منابع مطالعاتی با ملک‌محمد محمودیان، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به لزوم راه‌اندازی کتابخانه سیار عشایری تأکید کرد و گفت: باتوجه به تعدد روستاهای استان و همچنین حضور جمعیت کثیری از عشایر که ۸ ماه از سال را در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ سکونت پیدا می‌کنند؛ ایجاد کتابخانه‌های سیار و پیشخان خدمات کتابخانه‌ای، در افزایش میزان دسترسی این اقشار به منابع و خدمات کتابخانه‌های عمومی، نقش بسزایی دارد و انجام این مهم نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است.

وی افزود: جهت تامین بودجه لازم جهت خرید خودرو و راه اندازی کتابخانه سیار می‌توان از اعتبارات ارزش افزوده که در اختیار فرمانداری ها و امور عشایر استان است استفاده نمود.

در ادامه ملک محمد محمودیان، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری،ضمن اعلام آمادگی و استقبال از پیگیری اجرای این طرح گفت: قطعا عشایرِ کتابخوان و روستائیان اهل مطالعه آینده ای روشن را در تولید محصولات و خودکفایی کشور رقم خواهند زد.

وی گفت: در سرفصل عمران و آبادانی روستاها می‌توان با رفع ابهامات و اصلاح بخشنامه‌های موجود مبحث تأمین اعتبار این طرح را فراهم کرد و قطعا این مهم از سوی دفتر امور روستایی استانداری به جد پیگیری خواهد شد.

گفتنی است ایجاد کتابخانه سیار در مناطق عشایری شهرستانهای لردگان، اردل، و کوهرنگ و ایجاد دفتر پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق دهنو، سردشت، میانکوه، دشت زری و میهه از توابع شهرستانهای مذکور از اولویتهای این اداره کل می‌باشد.