کد خبر: 44886
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آذر 1400 - 15:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید باهنر بروجرد

منبع : لیزنا
ساختمان جدید کتابخانه شهید باهنر، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی لرستان، با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در بروجرد افتتاح شد.
افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید باهنر بروجرد

به گزارش لیزنا، ساختمان جدید کتابخانه شهید باهنر بروجرد در مراسمی با حضور سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور؛ محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان؛ عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه شهرستان بروجرد؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ احمد گودرزیان، فرماندار بروجرد؛ یحیی عیدی بیرانوند، شهردار بروجرد و جمعی از مسئولان فرهنگی استان افتتاح شد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: ایجاد فضاهایی همچون سینما، کتابخانه و تالار ها زمینه ساز ایجاد رویدادهای فرهنگی است تا افکار و اندیشه غرب بر جوانان غالب نشود.

حسینی با اشاره به شخصیت‌های متعدد علمی و فرهنگی در بروجرد، ضمن اهدای یک هزار جلد کتاب به کتابخانه باهنر، افزود: پیشنهاد می‌شود مرکز خاصی برای معرفی شخصیت و آثار نویسندگان، مترجمان، عالمان و اندیشمندان این شهرستان ایجاد و نتایج اقدامات آن ها در این مکان به صورت تجمیعی نمایش داده شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی و تقریظ ایشان بر برخی کتاب‌ها در راستای تشویق دیگران به مطالعه، گفت: بیان واژه‌های جدید، تعابیر تازه، طرح سوژه و ایجاد حرکتی که ایشان در جامعه رقم می‌زند علاوه بر استعداد ذاتی به دلیل مطالعه عمیق و اشراف ایشان بر مسائل فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور افزود: در دولت سیزدهم علاوه بر رفع مشکلات معیشتی به فرهنگ نیز بها داده خواهد شد. همچنین مشکلات معیشتی کارکنان ارشاد و کتابخانه‌ها در برنامه سازمان امور استخدامی و اداری مقایسه، بررسی و ترمیم حقوق‌ها در دستور کار قرار دارد.

 در ادامه این برنامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه شهید باهنر قدیمی‌ترین کتابخانه شهر بروجرد است که بالغ بر ۳۵ هزار جلد کتاب دارد و ۹۰۰ جلد کتاب مرجع در این کتابخانه نگهداری می‌شود. در ساختمان قبلی کتابخانه شهید باهنر ۴ هزار نفر عضو کتابخانه بودند که انتظار داریم با افتتاح ساختمان جدید و برطرف شدن شرایط کرونایی اعضای فعال کتابخانه بیشتر شوند.

فرشته طهماسبی افزود: کتابخانه شهید باهنر بروجرد در ۲ طبقه با ۸۲۰ متر مربع زیر بنا، شامل سالن های مختلف مطالعه، بخش کودک و نوجوان، اتاق کنفرانس، بخش نشریات، کافی نت، مهمانسرا و ساختمان اداری است. برای ساخت این کتابخانه پنج میلیارد تومان و برای تجهیزات آن نیز یک میلیارد هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر ۳۰ درصد بر فضای کتابخانه‌ای استان افزوده شده است و این استان بستر لازم برای تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی در کشور را دارد.

در بخش دیگیری از برنامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت امسال سومین ساختمان فرهنگی در استان و دومین ساختمان در بروجرد به بهره‌برداری رسید. 

احمد حسین فتایی افزود: کتابخانه درجه یک شهید علیمردان خان بختیاری نیز پس از ۱۲ سال در الیگودرز به بهره‌برداری رسید و امروز این پروژه هم پس از تلاش و پیگیری‌های بسیار در شهری که شهر عالمان، فرزانگان و مفاخر و مشاهیر ملی و بین‌المللی است، به بهره‌برداری رسید.

وی تلاش در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و هزینه در این خصوص را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که خوشبختانه با اعتبارات تخصیص یافته در سفر اخیر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی می‌توانیم با تلاش مضاعف و همه جانبه در راستای توسعه فرهنگی و هنری استان لرستان، که پیشینه ای غنی دارد، گام برداریم؛ چراکه اگر مسیر توسعه فرهنگی هموار شود، توسعه همه جانبه کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.