کد خبر: 44914
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 دی 1400 - 05:38

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بهره برداری از کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش شهرستان خنداب با حضور مسئولان استان مرکزی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش شهرستان خنداب با حضور حسن خزایی پور، فرماندار شهرستان خنداب؛ حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی؛ سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت‌الاسلام محمد صفاهانی، امام جمعه شهرستان خنداب؛ حجت الاسلام علی بهرامی، امام جمعه جاورسیان؛ حسین سلیمی، بخشدار قره چای؛ مسعود فرخی، شهردار جاورسیان؛ دهیار و شورای اسلامی روستای آقداش، خانواده معزز شهدا و اهالی روستا به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان خنداب در این مراسم گفت: خنداب یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند توجه بیشتر مسئولان و خیران به این شهرستان فرهنگ دوست هستیم.

حسن خزایی پور گفت: کتابخانه های عمومی از پایگاه‌های مهم فرهنگی در تربیت نسل آینده هستند و برای تقویت بنیه علمی و تولید فکر در سطح جامعه می توانیم از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بهره مند شویم.

وی ضمن قدردانی از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: اینکه کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش کمتر از ۲۰ روز آماده بهره برداری شد، بسیار ارزشمند است و از تحقق وعده سرپرست این اداره کل تقدیر و تشکر می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: همه ما وظیفه داریم در راه ترویج دین و مبانی اسلام خدمت کنیم و ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین امور در این زمینه است.

حجت الاسلام دانشی گفت: کتاب معجزه دین ما و متعلق به مسلمانان است و با وجود کتب ارزشمندی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و ... باید همچون گذشته در دنیا سرآمد شویم و امیدوارم تا افق ۱۴۰۴ وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور بهبود یابد.

وی ادامه داد: این کتابخانه زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آن ها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این روستا خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این مراسم پیام مقام معظم رهبری به مناسبت کنگره بین المللی کتاب و کتابخانه را قرائت کرد و گفت: همگانی کردن کتاب از راه گسترش زنجیرۀ کتابخانه های عمومی در هر گوشه و کنار کشور همراه با فراهم سازی زمینۀ لازم برای همگانی کردن کتابخوانی و معرفی کتاب های خوب و پدید آوردن نوشته‌های فراون در همۀ موضوع های مورد نیاز و مورد علاقه وظیفۀ بزرگ دیگری است که امید است بیش از آنچه که تاکنون شده، به گونۀ پیگیری انجام گیرد.

مهدیان پور افزود: در این راستا و پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه کتابخانه های عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب، بهره برداری از کتابخانه روستای آقداش به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح شد و در همان جلسه به فرماندار شهرستان قول داده شد کتابخانه تا پایان آذر ماه به بهره برداری برسد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات جهادی همکارانم، کتابخانه عمومی فرهنگ در کمتر از ۲۰ روز آماده بهره برداری شد و اهالی روستا می‌توانند از کتابخانه روستا به عنوان یک پاتوق فرهنگی بهره‌مند شوند.

مهدیان پور افزود: بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، هرگاه وعده می‌دهد باید وفا کند و خرسندیم که توانستیم به وعده خود عمل کرده و بیست و یکمین کتابخانه روستایی استان را با زیربنای ۱۲۵ مترمربع در روستای آقداش به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: بخش‌های مختلف مخزن، مرجع، کودک، نشریات و سالن مطالعه کتابخانه فرهنگ بر اساس استانداردهای کتابخانه ای آماده سازی شده و علاوه بر کتاب‌های تهیه شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌هایی نیز توسط خیرین و بنیاد علمی قلم چی برای کتابخانه ارسال شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: برای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی نیازمند همکاری و مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز هستیم و تلاش خواهیم کرد زمینه‌های حضور آن ها را در جهت کتابخانه‌سازی در روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم.