کد خبر: 44973
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 دی 1400 - 14:16

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی در همکاری با صدا و سیما؛

نمایش نقاشی‌های کودکان کتابخوان کشور در قاب تلویزیون

منبع : لیزنا
منتخبی از نقاشی‌های کودکان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب برنامه تلویزیونی «نقاشی نقاشی» از شبکه پویا روی آنتن می‌رود.
نمایش نقاشی‌های کودکان کتابخوان کشور در قاب تلویزیون

به گزارش لیزنا، پس از شیوع همه‌گیر کرونا در کشور تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات نقاشی یکی از فعالیت‌های پرطرفدار و محبوب اعضای خردسال و کودک کتابخانه‌ها بوده است. اجرای مستمر ویژه‌برنامه‌های مرتبط با نقاشی و استقبال فزاینده اعضاء در حدود ۲ سال اخیر، باعث شکل‌گیری و ارتباط ویژه‌ای میان آنها و کتابخانه شد.

با توجه به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط کتابخانه‌ها و با درنظرگرفتن فعالیت‌های جنبی نظیر: قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، نمایش‌نامه‌خوانی و ...، استفاده از «نقاشـــی» به‌عنوان یکی از شیوه‌های ایجاد عادت مطالعه و ترویج کتابخوانی در گروه سنی کودک، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصمیم گرفت تا از این ظرفیت بالقوه استفاده‌ای هوشمندانه و مؤثر کند.

نهاد در نخستین گام، با هدف تقویت فرهنگ‌سازی و ایجاد عادت مطالعه از سنین کودکی، ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تقدیر از برگزیدگان مسابقات نقاشی، در هماهنگی با شبکه پویا، اقدام به پخش آثار نقاشی اعضای کتابخوان کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب برنامه‌ای با نام «نقاشی نقاشی» کرده است.

تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نقاشی از سوی اعضای کتابخانه‌های عمومی به برنامه تلویزیونی «نقاشی نقاشی» ارسال شده که بیش از ۱۰۵۰ نقاشی آن در صف پخش قرار دارند. این پویانمایی تلویزیونی که با استقبال فراوان کودکان و بینندگان این شبکه قرار گرفته با بیش از ۵۲ برنامه روزانه از شنبه تا چهارشنبه (هر برنامه ۲۰ نقاشی)، ساعت ۱۰ صبح هر روز ویژه کودکانِ گروه سنی ریز ۷ سال پخش می‌شود.

گفتنی است پخش این برنامه تلویزیونی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بخشی از همکاری‌های مشترک این مرکز فرهنگی در راه ترویج کتاب و کتابخوانی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.