کد خبر: 45100
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1400 - 14:20

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سطح مقدماتی دومین دوره طرح «ماموریت کتابخانه من» پایان یافت

منبع : لیزنا
معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام پایان داوری پروژه‌های پایانی، ۲۰ کتابخانه برتر دومین دوره طرح «ماموریت کتابخانه من» را معرفی کرد.
سطح مقدماتی دومین دوره طرح «ماموریت کتابخانه من» پایان یافت

به گزارش لیزنا، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام ۲۰ کتابخانه برتر، دومین دوره طرح «ماموریت کتابخانه من» را به پایان رساند.

بر اساس نتایج داوری پروژه‌های پایانی ۲۰ کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر معرفی شدند که اسامی مسئولان آن‌ها عبارت است از:

سمیه اثنی عشری از کتابخانه «جوانان» فارس، منی‍ژه احمدی ورنامخواستی از کتابخانه «مطهری» اصفهان، نرگس بابائی ویری از کتابخانه «قائم (عج)» زنجان، نسیمه بامری از کتابخانه «خاتم الانبیاء(ص)» سیستان و بلوچستان، سکینه پازکی از کتابخانه «علامه محمدتقی ایوانکی» سمنان، ‌سمیه تقی‌یار از کتابخانه «علی‌ابن‌ابیطالب» اصفهان، ملیحه حقیقی از کتابخانه «شهید علی انصاری» خراسان جنوبی، لیلا خادمیان از کتابخانه «فرصت شیرازی (صدرا)» فارس، محدثه دهقانی از کتابخانه «شهید بهشتی» سیستان و بلوچستان، فاطمه دنیوی از کتابخانه «سهروردی» زنجان، علی ربیع‌زاده از کتابخانه «امام علی(ع) دیلمان» گیلان، احمد ربیعی از کتابخانه «شهدای اروندکنار» خورستان، معصومه رجبی از کتابخانه «باقرالعلوم» زنجان،‌ اعظم ظفرصداقت از کتابخانه «رضوی» خراسان رضوی، پروین عبداله‌زاده از کتابخانه «مستوره کردستانی» آذربایجان غربی، زهرا کمالی از کتابخانه «الغدیر» اصفهان، سمیه کوکب‌بخت از کتابخانه «حبیب ا... امامی» اردبیل، لیلا منفردی از کتابخانه «شهید بهشتی» تهران، محمد نوری از کتابخانه «حافظ» گلستان، مرضیه یگانه‌فر از کتابخانه «مرکزی (پارک شهر)» تهران.

شخصی‌سازی ماموریت کتابخانه، تحلیل ماموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی زمینه و ذینفعان کتابخانه، بررسی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی کتابخانه، طراحی خدمت در کتابخانه، تست خدمت و اجرای آن، دسته‌بندی خدمات کتابخانه‌ای، برآمدمحوری و برآمدسنجی خدمات کتابخانه‌ها، توافق داخلی و خارجی بر مأموریت کتابخانه و اطلاع‌رسانی آن از مهم‌ترین مباحث این دوره بود.

به زودی سطح تکمیلی دوره طرح «ماموریت کتابخانه من» برای کتابخانه‌هایی که این دوره را با موفقیت به پایان برده‌اند، برگزار خواهد شد.

گفتنی است پس از برگزاری موفق سطح مقدماتی و سطح تکمیلی از دوره نخست طرح «ماموریت کتابخانه من» در زمستان ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰، به عنوان گامی برای تحقق عملیاتی مقاصد آرمانی کتابخانه‌های عمومی کشور؛ دوره دوم این طرح در تابستان و پاییز ۱۴۰۰ اجرا شد.

بیش از ۱۰۰ کتابخانه از ۲۳ استان داوطلب شرکت در این دوره بودند که ۲۷ کتابخانه موفق به راهیابی به دوره دوم شدند. مسئولان این کتابخانه‌ها در تعامل با دفتر برنامه‌ریزی نهاد و اساتید مدعو از داخل و خارج نهاد، آموزش‌های تخصصی فشرده و مشاوره لازم را برای رسیدن به ماموریت ویژه خود دریافت و مستندات آن را تدوین کردند. آنها با حضور فعال و مشتاقانه در گروه‌های همفکری و یادگیری مستمر، ماموریت کتابخانه را با تمرکز بر بهبود زندگی جمعیت خدمت‌گیر خود، تدوین کردند.