کد خبر: 45211
تاریخ انتشار: شنبه, 16 بهمن 1400 - 05:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری سلسله نشست‌های «گذرگاه انقلاب؛ روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی»

منبع : لیزنا
در ادامه برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، سلسله نشست‌های روایتگری انقلاب اسلامی با محوریت ۸ استان کشور و در محل رویدادهای مهم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
برگزاری سلسله نشست‌های «گذرگاه انقلاب؛ روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی»

به گزارش لیزنا، در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سلسله نشست‌های «گذرگاه انقلاب؛ روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی» که به معرفی‌کتاب، شعرخوانی، خاطره گویی و دیگر برنامه‌های فرهنگی اختصاص دارد، با محوریت استان های قم، خراسان رضوی، یزد، خوزستان، تهران، کرمان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در محل رویدادهای مهم انقلاب اسلامی برگزار و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد بصورت زنده پخش خواهد شد.

بر این اساس شنبه ۱۶ بهمن ماه سلسله نشست‌های «گذرگاه انقلاب؛ روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی» در استان قم به «حادثه مدرسه فیضیه قم» که در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۴۲ رخ داد، اختصاص دارد. این نشست از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۴۵ در محل وقوع این حادثه در مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.

همچنین در این روز استان خراسان رضوی نیز میزبان برگزاری این نشست با محوریت «بازتاب رحلت حاج آقا مصطفی خمینی» که در تاریخ ۱ آبان ۱۳۵۶ رخ داد، خواهد بود. این نشست نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۴۵ در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

یکشنبه ۱۷ بهمن ماه نیز این سلسله نشست‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۴۵ به میزبانی استان یزد و با محوریت «بازتاب چهلم شهدای تبریز در یزد» که در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۵۷ رخ داد ادامه خواهد داشت.

همچنین برگزاری نشست «حادثه سینما رکس آبادان» که در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ رخ داد، از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۴۵ به میزبانی استان خوزستان و شهر آبادن، دیگر نشست پیش‌بینی شده برای این روز بوده است.

سلسله نشست‌های «روایتگری انقلاب اسلامی» روز دوشنبه ۱۸ بهمن نیز به میزبانی ۲ استان ادامه خواهد داشت که بر این اساس نشست «کشتار میدان ژاله؛ سخنرانی امام(ره) در بهشت زهرا» که در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ رخ داد، از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۴۵ در تهران برگزار می‌شود.

همچنین در این روز نشست «یورش نیروهای شاهنشاهی به مسجد جامع کرمان» که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۵۷ رخ داد، از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۴۵ در محل مسجد جامع کرمان برگزار خواهد شد.

سه‌شنبه ۱۹ بهمن نیز استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان میزبانی برگزاری این نشست‌ها خواهند بود که بر این اساس از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۴۵ نشست «شکست حصر پاوه به فرمان امام خمینی(ره)» که در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ رخ داد در شهر پاوه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۴۵ نیز نشست «تبعیید آیت‌الله خامنه‌ای به سیستان» که در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۵۶ رخ داد، در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

گفتنی است به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی از سوی نهاد برای اجرا در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تدارک دیده شده که معرفی و قدردانی از نویسندگان، شاعران و چهره‌های بومی انقلاب در استان؛ برگزاری نشست های مشاوره‌ای و آگاهی رسانی جاری، نقد و رونمایی کتاب، دوره های آموزشی (با محوریت هفت توصیه ماموریتی گام دوم انقلاب)؛ برگزاری پویش عکاسی از کتابها با موضوع انقلاب؛ برگزاری دوره آموزش اوریگامی و ساخت عروسک‌های راهپیمایی در کتابخانه‌های مرکزی ویژه اعضای کودک و نوجوان؛ برگزاری نشست های خاطره گویی در مناطق عشایرنشین و برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی ایام الله دهه فجر در شهرهای بدون کتابخانه و آسیب پذیر بخشی از این برنامه‌ها هستند.

علاقه مندان می توانند از طریق پلتفرم اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این نشست حضور پیدا کنند. همچنین این برنامه بصورت آنلاین از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی  iranpl.ir، صفحه اینستاگرام نهاد iranlibraries و صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl نیز پخش خواهد شد.