کد خبر: 45324
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 اسفند 1400 - 15:05

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بهره‌برداری از ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای بام‌ سفراین

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی مرحوم‌ حاج حسن تمیزی روستای بام اسفراین با حضور مسئولین استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
بهره‌برداری از ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای بام‌ سفراین

به گزارش لیزنا، آیین بهره برداری از کتابخانه عمومی مرحوم‌ حاج حسن تمیزی روستای بام اسفراین با حضور مهدی آریان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ اعظم الهامی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اسفراین؛ محمد رحیم زاده، بخشدار بام و صفی آباد؛ علیرضامرادی، رئیس دفتر امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی؛ خانواده مرحوم‌ حاج حسن تمیزی، خیر کتابخانه ساز اسفراینی  و جمعی دیگر از  مسئولین شهرستان و بخش بام و صفی آباد برگزار شد.  

مهدی آریان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این کتابخانه ضمن تقدیر از خانواده مرحوم حاج‌حسن تمیزی، خیر کتابخانه ساز اسفراینی که با جدیت پیگیر بهره برداری از  این کتابخانه و  به ثمر رساندن‌ باقیات صالحات  پدر مرحومشان بودند، بیان کرد: حضور و همراهی خیرین در حوزه فرهنگ به ویژه ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی باعث ایجاد دلگرمی و نشاط در سایر افراد جامعه برای حضور بیشتر و گام های بلندتر در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

آریان‌گفت: هدف ما از احداث کتابخانه انجام رسالت به حق خود یعنی ایجاد نشاط فرهنگی، رشد آگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و ما به عنوان خادمین کریم این سرزمین سعی در مهیا کردن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) داریم.

وی افزود: از مردم فرهنگ دوست شهرستان اسفراین که همراه و حامی همیشگی ما در برنامه ها و  فعالیت های فرهنگی هستند، تقدیر و تشکر ویژه می کنم. اسفراین از شهرستان های شاخص در حوزه  اهدای کتاب، تجهیزات کتابخانه ای، زمین و ساخت کتابخانه  در  استان است که نمونه بارز آن  ساخت کتابخانه عمومی نیکتا قوامی روستای بزنج این شهرستان توسط هادی قوامی،   معاون‌ وزیر اقتصاد و دارایی کشور است و همین امر نشان دهنده این است که مردم‌ این شهرستان تا چه اندازه ارزش کتاب و داشتن پایگاه مستحکم‌فرهنگی همچون کتابخانه را می دانند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۲۲ باب پروژه کتابخانه ای در استان به بهره برداری رسیده و هم اینک تعداد این مراکز فرهنگی در استان به ۷۶ باب رسیده که تحول گستره‌ای در این حوزه ایجاد کرده است به‌طوری که دوران طلایی توسعه خانه‌های یار مهربان و چراغ کتابخانه‌ها در این خطه پر فروغ تر از گذشته شده است.

رقیه تمیزی، دختر مرحوم‌ حاج حسن تمیزی خیر کتابخانه ساز اسفراینی نیز در این مراسم‌ به اهمیت کتاب و کتابخوانی که از دغدغه های  مقام  معظم  رهبری  در چند دهه اخیر بوده‌ و ناشی از علاقه ایشان به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که توانسته ایم  قدمی هر چند کوچک در راستای تحقق این سخن رهبر عظیم الشان انقلاب برداریم و این کتابخانه را  به مردم‌ عزیز روستای بام هدیه کنیم.

وی افزود: مرحوم‌ پدرم‌ از ائمه معصومین یاد گرفته بود و به ما هم‌ درس داد که همیشه مردم دار باشیم. با اینکه مال و اموال زیادی نداشت در حالی که در بستر بیماری بود از من خواست به دفتر خانه برویم و یک پنجم از اموالش  را صرف امور عام المنفعه کرد. متاسفانه عمرش به این دنیا نبود و ما برای شادی روح پدرمان این پول را برای ساخت کتابخانه در  محل زادگاهش روستای بام‌ اختصاص دادیم و امروز که اینجا شاهد به ثمر نشستن این کتابخانه هستیم به خودمان افتخار می کنیم.   

در پایان این مراسم یک جلد قرآن کریم، لوح سپاس و تندیس نفیس به خانواده مرحوم‌ حاج حسن تمیزی توسط سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی خیر ساز مرحوم‌ حاج حسن تمیزی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال  از سال ۱۳۹۴ ساخته شد و در بهمن امسال به بهره برداری رسید.