کد خبر: 45420
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 اسفند 1400 - 14:32

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌بردای از چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای این استان گفت: طرح توسعه این نوع از خدمات کتابخانه‌ای با توجه به استقبال مطلوب مردمی در سال آینده نیز دنبال می‌شود.
چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش لیزنا، چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه ای چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه 17 اسفند ماه با حضور احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد؛ سرهنگ علی اصغر مهری، معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان؛ مصطفی حیدری، عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد؛ ابراهیم بختیاری فر، معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرکرد؛ سید مهدی میراحمدی، مدیر کتابشهر شهرکرد؛ حجت‌الاسلام رئیسی، امام جماعت مهدیه؛ اعضای شهرداری ناحیه غرب شهرکرد، جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، دبیران مدارس و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محله مهدیه شهرکرد افتتاح شد.

احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین بهره‌برداری از پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در مهدیه شهرکرد گفت: برای تهیه و تجهیز این پیشخان‌ اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده و تلاش شده است با تامین کانکس و اجرای طرح ابتکاری پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در محله‌های کمتر برخوردار و همچنین تعدادی از روستاهای استان، زمینه لازم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به کتاب از خدمات این حوزه فرهنگی فراهم شود.

وی به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها اشاره و تصریح کرد: کتابخانه معین پیشخانِ مهدیه، کتابخانه امیرکبیر شهرکرد است که ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، به طور متناوب نیازهای مطالعاتی مراجعین را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی و پیشخان‌های خدمات کتابخانه‌ای دیگر محدود به امانت کتاب نیست، یادآور شد: برپایی محافل ادبی و هنری، برگزاری جلسات مشاوره‌ای، فعال کردن بخش کودک همراه با قصه‌گویی و مهارت افزایی و همچنین پشتیبانی از کانون‌های قرآن و عترت از جمله برنامه‌هایی است که برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مراجعین از خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و پیشخان‌ها در نظر گرفته شده است.

فرهادی سیاست اصلی اداره‌کل کتابخانه‌ها را تسهیل دسترسی عموم به کتاب بیان کرد و گفت: استقبال مطلوب از طرح ابتکاری پیشخان خدمات کتابخانه ای در استان موجب شده است تا توسعه آن به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد و به زودی با تامین اعتبارت موردنیاز و شناسایی مناطق جدید و جانمایی مناسب، تعداد بیشتری از این مراکز فرهنگی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این مراسم سرهنگ علی اصغر مهری، معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان ضمن ابراز خرسندگی از اجرای طرح پیشخان خدمات کتابخانه ای در محله مهدیه شهرکرد برای برگزاری کلاسهای مشاوره و برنامه های متنوع آموزشی رایگان در این پیشخان اعلام آمادگی کرد.

سپس محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ضمن تبریک سالگرد تأسیس نهاد گفت: تلاش می کنیم در راستای درخواست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زیرساختهای لازم برای راه اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری را با کمک شهرداری شهرکرد برای تسهیل امکان دسترسی مردم به امکانات کتابخانه ای فراهم آوریم.

 

گفتنی است در حال حاضر 56 باب کتابخانه و چهار پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این مراکز فرهنگی درآمده‌اند افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است.