کد خبر: 45496
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 فروردين 1401 - 14:28

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

طرح «قفسه كتاب در گردش» در شهرستان باروق ادامه دارد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
طرح ترويج كتابخواني «قفسه كتاب در گردش» در سه محله ديگر از شهرستان باروق اجرا شد.
طرح «قفسه كتاب در گردش» در شهرستان باروق ادامه دارد

به گزارش لیزنا، اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان باروق در طرحي ابتكاري با عنوان «قفسه كتاب در گردش»، به نصب و راه اندازي قفسه هاي كتاب در مكان هاي عمومي اين شهرستان پرداخته است.

كاظم سبزي، رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان باروق ، ضمن ابراز خرسندي و قدرداني از همكاري مديران اماکنی  كه سال گذشته  در اين طرح همكاري داشتند، گفت: طرح مذكور كه با هدف ترويج كتابخواني و در دسترس قرار دادن منابع كتابخانه اي اجرايي شده است، با ايستگاه هاي جديدي در باشگاه ورزشی و كلنيك دندانپزشكي در سطح شهر باروق و آرايشگاه شجاعي در روستاي گل سليمان آباد شهرستان باروق تداوم يافته است.

وی با اشاره به روزآمدسازي منابع موجود در اين قفسه ها افزود: هر ماه تعداد 40 جلد كتاب و نشريه در اين قفسه ها قرار داده شده و با همکاری مديريت مجموعه ها از امانت صحيح و حفظ منابع اطلاعاتي ارائه شده اطمينان حاصل مي شود.

سبزي همچنين با اشاره به ضرورت  ايجاد بسترهاي مناسب فرهنگي براي استفاده اقشار مختلف از كتاب، خاطرنشان كرد: راه اندازي ايستگاه هاي كوچك كتابخواني در مناطق مختلف مي تواند در راستاي دسترس پذير شدن كتاب براي آحاد مختلف مردم موثر باشد. اميدواريم در ماه هاي آتي نه تنها تعداد قفسه ها افزايش داده شود، بلكه ساير مشاغلي كه با عموم مردم سر و كار دارند نيز به اين طرح اضافه شوند.

گفتني است طرح قفسه كتاب در گردش از ابتداي سال1400  با 2 قفسه در آرايشگاه هاي مردانه شهرستان باروق آغاز و تا كنون بيش از 8  سالن آرايش و پيرايش و مكان هاي عمومي، در اين شهرستان مجهز به قفسه كتاب شده اند.