کد خبر: 45509
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 فروردين 1401 - 12:36

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

گامی مؤثر به سوی سامان‌دهی و توسعه خدمات و ارزش‌های کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
محمدجواد هاشم‌زاده، دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند با اشاره به ثمرات برگزاری همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها» در پیامی این همایش را گامی مؤثر به سوی سامان‌دهی و توسعه خدمات و ارزش‌های کتابخانه‌های عمومی دانست.
گامی مؤثر به سوی سامان‌دهی و توسعه خدمات و ارزش‌های کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا، محمدجواد هاشم‌زاده، دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند در پیامی تصویری، برگزاری همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها» را که به همت انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود، گامی مؤثر به سوی سامان‌دهی و توسعه خدمات و ارزش‌های کتابخانه‌های عمومی دانست.

در این پیام آمده است:

به نام خداوند جان‌آفرین

کتابخانه‌های عمومی، دروازه‌های بزرگ دانش هستند که در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی و تقویت بنیادهای فردی، آموزشی و دانش‌افزایی مادام‌العمر و کمک به انتخاب منش و روش زندگی سعادتمند در سطوح فردی و گروهی در خدمت جوامع انسانی از دیرباز بوده و خواهند بود. در سرتاسر جهان و مِن‌جمله ایران، این نهادهای اجتماعی، خدماتی عمومی در راستای نیازمندی‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، حرفه‌ای و فردی و همچنین سرگرمی در قالبی کاملاً غیرانتفاعی، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی عهده‌دار هستند. در همین جهت و برای ارتقای جایگاه کتابخانه‌‎های عمومی در جامعه، همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، ایده‌ها، الگوها و تجربه‌ها؛ برنامه‌ریزی شده و آماده برگزاری است. 

لذا از جامعه علمی، کتابداران عزیز و مدیران و دست‌اندکاران این حوزه مجدانه دعوت می‌نمایم تا در راستای ارتقای محورهای احصا شده همایش که مبتنی بر نیازها و انتقادات جوامع مدرن امروزی است، همراهی نموده تا این همایش بتواند در نهایت، گامی مؤثر به سوی سامان‌دهی و توسعه خدمات و ارزش‌های کتابخانه‌های عمومی بردارد.

به امید مشارکت تمامی مخاطبان عزیز در برگزاری مؤثر این همایش.