کد خبر: 45510
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 فروردين 1401 - 14:11

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

لزوم بازنگری در نقش کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
دافنه کیریاکی مانسی در پیامی ویدیویی برای همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ الگوها، ایدها و تجربه ها» با اشاره به چالش‌های پیش روی کتابخانه‌های عمومی در جهان امروز، بر لزوم بازنگری در نقش کتابخانه‌های عمومی به واسطه ظهور تکنولوژی‌های نوین تاکید کرد.
لزوم بازنگری در نقش کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا، دافنه کیریاکی مانسی، استاد دانشگاه اتیک غربی یونان درپیامی ویدیویی با اشاره به مشارکت خود در همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ الگوها، ایدها و تجربه ها» این رویداد را نیاز جامعه مدرن امروز و در حال تغییر امروز دانست

در پیام دافنه کیریاکی مانسی آمده:

سلام.

من دافنه کیریاکی مانسی از دانشکده علوم اطلاعات و علوم کتابخانه ای در دانشگاه غرب یونان هستم.

من بر این باور هستم که همایش طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، موضوع بسیار مفیدی است که می توان با به واسطه آن با سایر همکاران ارتباط برقرار کرد. کتابخانه های عمومی امروز با چالش های جدی مواجه هستند و با تغییرات چشمگیر روبه‌رو شده اند. تغییرات دیجیتال به مثابه دگرگونی پیوسته درآمده که منجر به تغییر در عملکرد کتابخانه های عمومی شده است.

این تغییرات شامل توسعه های جمعی، توزیع و هدف گذاری در کنار سایر عوامل مانند اینکه چطور جامعه جوان و نسل جدید با داده های اطلاعاتی در تماس هستند. این تغییرات در داده های اطلاعاتی، نیازهای اجتماعی را تغییر داده است و نقش کتابخانه ها را نیز دچار دگرگونی کرده است. مانند پاندمی کرونا که منجر به جهش های دگرگون کننده شده و تاثیر زیادی بر روی خدمات ما در کتابخانه ها داشته است.

به کار بردن تکنولوژی های نوین منجر به بازنگری نقش ما در اجتماع شده است و جامعه مدرن ما این را می طلبد و دائما در حال تغییر نیازهای خود است، از این رو بر این باور هستند که من و همکاران ایرانی ما همگانی در انتظار این همایش هستیم.