کد خبر: 45526
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 فروردين 1401 - 13:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

خدمات کتابخانه‌های عمومی پاسخی به نیازهای روزآمد و متنوع مردم است

منبع : لیزنا
داوود حاصلی، عضو هیأت‌علمی و استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران با تقدیر از برگزار کنندگان همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، الگوها، ایده‌ها و تجربه‌ها» نسبت به جذب الگوها، ایده‌ها و تجربه‌های جدید برای طراحی و توسعه خدمات در این همایش بین‌المللی ابراز امیدواری کرد.
خدمات کتابخانه‌های عمومی پاسخی به نیازهای روزآمد و متنوع مردم است

به گزارش لیزنا، داوود حاصلی، عضو هیأت‌علمی و استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران با ارسال پیامی ویدئویی به همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، الگوها، ایده‌ها و تجربه‌ها»، برگزاری این رویداد را گامی برای پاسخگویی به نیازهای روزآمد و متنوع مردم دانست.

در این پیام ویدئویی آمده:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران.

امیدوارم که همگی سالم و تندرست باشید.

من در این ویدئو مایلم در خصوص همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، الگوها، ایده‌ها و تجربه‌ها» با شما عزیزان صحبت نمایم و شما بزرگواران را برای ارسال آثار و شرکت در این همایش بین‌المللی دعوت کنم.

کتابخانه‌های عمومی دارای ظرفیت بی‌نظیری در ارایه خدمات به اقشار مختلف جامعه هستند. این ظرفیت بی‌نظیر، ناشی از نقش کتابخانه‌های عمومی در ارائه‌ی طیف متنوعی از خدمات اطلاع‌رسانی، آموزشی و فرهنگی و اجتماعی برای افراد جامعه است.

خدمات کتابخانه‌های عمومی به عنوان پاسخی برای نیازهای زندگی روزمره‌ مردم تلقی می‌شود. از این رو کتابخانه‌های عمومی همواره در جهت پاسخگویی به نیازها، انتظارات و علایق مردم، اقدام به طراحی و اجرای طیف وسیعی از خدمات می‌کنند. اما ما می‌دانیم که نیازها و انتظارات و علایق مردم بسیار متنوع و از گروهی به گروه دیگر، از فردی به فرد دیگر و زمانی به زمان دیگر متفاوت است.

این تفاوت‌ها باعث شده که کتابخانه‌های عمومی به صورت مداوم در حال طراحی خدمات جدید و توسعه‌ی خدمات کنونی باشند. از این رو، این همایش بین‌المللی امیدوار است که بتواند الگوها، ایده‌ها و تجربه‌های جدید و نوینی را برای طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی جذب بکند.

من در پایان سخنانم ضمن تشکر از انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران، انجمن جامعه‌شناسی ایران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین اعضای کمیته‌ علمی و کمیته اجرایی این همایش، امیدوارم که ما بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای پژوهشگران، دانشجویان و کتابداران حوزه‌ی کتابخانه‌های عمومی در این همایش باشیم.