کد خبر: 45547
تاریخ انتشار: شنبه, 27 فروردين 1401 - 07:40

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

فراخوان عضویت در انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد

منبع : لیزنا
منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران از فراخوان عضویت تا ۳۰  فروردین ماه جاری خبر داد.
فراخوان عضویت در انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد

به گزارش لیزنا، منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با اعلام این خبر گفت: علاقمندان جهت بهره مندی از برنامه ها و کارگاه های انجمن و استفاده از تخفیف ویژه ۵۰ درصدی شرکت در برنامه های همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ الگوها، تجربه‌ها و ایده‌ها که در تاریخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود، می توانند با ورود به پورتال انجمن نسبت به عضویت و پرداخت هزینه با ۵۰% تخفیف اقدام نمایند.

وی افزود:  کارگاه های در نظر گرفته شده با تدریس اساتید ملی و بین المللی برگزار خواهد شد و گواهی آموزشی کارگاه های همایش بین المللی مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده و در سوابق آموزشی کتابداران عزیز درج خواهد شد. همچنین برگزیدگان نهایی جایزه ملی خدمات برون کتابخانه ای بر اساس ۵۰% امتیاز داوران و ۵۰% رای گیری اعضای پیوسته انجمن صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که بعد از این تاریخ تا پایان همایش امکان عضویت در انجمن وجود نخواهد داشت.

علاقه‌مندان در چهار گروه اعضای حقیقی پیوسته، وابسته، دانشجویی می‌توانند تقاضای عضویت کنند.

عضویت پیوسته: موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه کتابخانه هـای عمـومی (رشته‌های تحصیلی علم اطلاعات و دانش‌شناسی/ کتابـداری و اطـلاع‌رسـانی، روان‌شناسـی و علـوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم کاربردی از قبیل مدیریت و فناوری اطلاعات و سایر رشته‌های مـرتبط به تشخیص هیأت‌مدیره)، می‌توانند به عضویت پیوسته در آیند.

تبصره ۱ .اعضای پیوسته انجمن باید شرایط عمومی هیأت موسس و هیأت‌مـدیره، مـذکور درماده ۷ «آئین‌نامه نحوه تشکیل و شرح وظائف کمیسـیون موضـوع مـاد ه ۴ مصـوبه دویسـت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی» را دارا باشند.

تبصره ۲ .افراد دارای درجۀ کارشناسی در یکی از رشته‌های مذکور در بند ۱-۶ مـی تواننـد بـا تصویب هیأت‌مدیره به عضویت پیوستۀ انجمن درآیند.

عضویت وابسته: افراد دارای شرایط ذیل می‌توانند به عضویت وابسته انجمن در آیند:

الف) دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در سایر رشته‌های مـذکور در بنـد ۱-۶ بـا سـه سـال سابقۀ اشتغال در کتابخانه‌های عمومی و ادارات و مراکز مرتبط؛

ب) اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی هستند و مدت پنج سال، به نحوی در یکـی از رشـته هـای مذکور در بند ۱-۶ شاغل باشند؛

تبصره. افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بـه شـرط داشـتن ۱۰ سـال سـابقۀ کـار مرتبط در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با تصویب هیأت مدیره به عضـویت پیوسـتۀ انجمـن درآیند.

عضویت دانشجویی: عضویت کلیۀ دانشجویانی که در گرایش کتابخانۀ عمومی رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی و سـایررشته‌های مرتبط (بند ۱-۶ ) به تحصیل اشتغال دارند، امکان‌پذیر است.

بر اساس ماده ۷ اساسنامه انجمن، هر یک از اعضای انجمن مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی مصوب شده است، سـالانه بـه عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.

حق عضویت:

نوع عضویت                           هزینه حق عضویت (تومان)

اعضای پیوسته غیر هیأت علمی          ۴۰٫۰۰۰

اعضای پیوسته هیأت علمی               ۱۰۰٫۰۰۰          

اعضای وابسته                                  ۳۰٫۰۰۰

اعضای دانشجویی                             ۱۵٫۰۰۰

علاقمندان به عضویت می توانند با مراجعه به فرم عضویت با درج اطلاعات کاربری و ارسال مدارک برای عضویت اقدام و سپس نسبت به پرداخت هزینه عضویت انجمن با احتساب ۵۰% تخفیف اقدام کنند.

لازم به ذکر است تایید ثبت نام منوط به پرداخت حق عضویت است.