کد خبر: 45556
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 فروردين 1401 - 11:02

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تاکید بر مشارکت تمام گروه‌های اجتماعی در موضوع «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی»

منبع : لیزنا
کاترژینا ماترسکا، استاد دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس کشور لهستان با ارسال پیامی برای همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها» تمامی گروه‌های اجتماعی را در موضوع طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی دخیل دانست.
تاکید بر مشارکت تمام گروه‌های اجتماعی در موضوع «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی»

به گزارش لیزنا، کاترژینا ماترسکا، استاد دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس کشور لهستان با ارسال پیامی تصویری برای همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها» نسبت به مواجه با ایده‌های جدید و کاربردی در این همایش اظهار امیدواری کرد.

در این پیام ویدئویی آمده:

سلام

بسیار هیجان زده هستم تا به شما از لهستان خوشامد بگویم.

کاترژینا ماترسکا، استاد دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس کشور لهستان در دانشکده علوم اطلاعات کتابخانه هستم.

بسیار خوشحال هستم و مفتخرم که مقدم تمامی شما کتابداران، محققان، مدرسین، دانشجویان، ناشران، سیاستمداران، خدمتگزاران اجتماعی، ویراستاران و مجریان برنامه از گروه ها و موسسات مختلف را گرامی بدارم.

من بر این باور هستم که تمامی اعضای گروه های اجتماعی در موضوع طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی دخیل هستند و مشکلات تنها به کتابداران و کتابخانه ها خلاصه نمی شود.

در مبحث توسعه کتابخانه های عمومی می توان از طریق خردمندانه ای مانند خلاقیت، نوآوری، به روز رسانی، ایجاد تغییرات، افزایش دانش اطلاعاتی، عادات فرهنگی جدید، فضای مطالعاتی جامعه، مراکز تحقیقاتی مرکز شهر، مراکز کم اقلیت و خیلی موارد دیگر بهره برد.

هدف این است که کتابخانه بر افزایش رفاه جامعه انسانی و افزایش امکانات اجتماعی و حمایت از اعضای گروه های اجتماعی به شکل دادن نیازها و خواسته های آن ها بپردازد.

به طور قطع کتابخانه های عمومی نقاط قوت و ضعفی دارند و من امید بر این دارم که در این گفت و گو در این کنفرانس با ایده‌های جدید برای توسعه کتابخانه های عمومی مواجه شویم و این بسیار امر مهمی است که با سرعت دنیای در حال تغییر به پیش برویم. مردم تکنولوژی، همکاری ها و فرصت های رقابتی برای جلب رضایت مشتری همیشه در حال تغییر هستند و همچنین کتابخانه ها نیز در حال تغییرند و ما باید به این فکر کنیم چه تغییراتی در هویت برند و دیگر فرصت ها به دنبال آن می‌آیند.

من مطمئن هستم در طول همایش، ایده ها و نقطه نظرات جدیدی در زمینه طراحی و توسعه خدمات اجتماعی کتابخانه ها ارائه می شود و این موضوع گردهمایی ماست.

اجازه بدهید تشکر ویژه ای از همکارانی داشته باشم که تلاش کردند تا این گردهمایی به طور موثر به اجرا در آید و دانش جدید درباره کتابخانه های عمومی در امروز و در آینده بسیار نزدیک را با هم تبادل کنند و به ایجاد آن بپردازند. بسیار متشکرم.