کد خبر: 45644
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 ارديبهشت 1401 - 16:48

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران تاکید کرد:

نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در دسترسی آسان به فناوری و مشارکت اجتماعی

منبع : لیزنا
رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با صدور پیامی از علاقه‌مندان برای شرکت در همایش بین‌المللی «طراحی و تووسعه خدمات کتابخانه های عمومی» دعوت کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی در یادگیری رسمی و غیررسمی، دسترسی آسان به فناوری، توسعه محل کار و مشارکت اجتماعی ایفا می‌کنند.
نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در دسترسی آسان به فناوری و مشارکت اجتماعی

به گزارش لیزنا، سعید رضایی شریف آبادی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با صدور پیامی ویدئویی «همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه ها» را رویدادی قابل توجه دانست و برای مشارکت در این رویداد از عموم علاقه مندان دعوت کرد.

در متن این پیام آمده است:

سلام. من سعید رضایی شریف‌آبادی هستم.

استاد علوم کتابخانه‌ها و اطلاعات در دانشگاه الزهرا تهران. من فارغ‌التحصیل از دانشگاه نیوساوت ولز هستم در سیدنی استرالیا، اینجا هستم تا شما را به یک کنفرانس بین‌المللی قابل توجه دعوت کنم درباره‌ی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی. این همایش به زودی طی ۱۷ و ۱۸ ماه می، در شیراز شهر زیبا و تاریخی ایران برگزار می‌شود.

این کنفرانس دو موضوع اساسی را پوشش می‌دهد: طراحی خدمات برای کتابخانه‌های عمومی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی. برخی از موضوعات فرعی شامل این موارد هستند: آموزش طراحی خدمات، نوآوری در طراحی خدمات اجتماعی یا توسعه خدمات توسط فناوری‌های پیشرفته، خدمات تبلیغاتی و بازاریابی.

مطمئنم از محتوا و مقالاتی که در کنفرانس ارائه خواهد شد، لذت خواهید برد. همانطور که می‌دانید کتابخانه‌های عمومی در حال تغییر هستند. این روزها، فقط مکانی برای نگهداری کتاب‌ها نیستند. اکنون محیطی برای حضور افراد هستند و این تغییرات، قوانین کتابخانه‌های عمومی را تغییر می‌دهند.

کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی در یادگیری رسمی و غیررسمی، دسترسی آسان به فناوری، توسعه محل کار و مشارکت اجتماعی ایفا می‌کنند. امیدوارم به کنفرانس ملحق شوید و بخشی از آن باشید. به امید دیدار.