کد خبر: 45700
تاریخ انتشار: شنبه, 24 ارديبهشت 1401 - 07:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مشاور عالی رهبر انقلاب و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد؛

باید نظام آموزشی طوری باشد که در مدرسه بچه‌ها را کتابخوان بار بیاورند

منبع : لیزنا
غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد و سیدباقر میرعبداللهی دیدار و گفت و گو کرد.
باید نظام آموزشی طوری باشد که در مدرسه بچه‌ها را کتابخوان بار بیاورند

به گزارش لیزنا، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر انقلاب و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد و سیدباقر میرعبداللهی دیدار و گفت و گو کرد. 

در حاشیه این بازدید رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: نهاد کتابخانه‌ها با ۳۷۰۰ کتابخانه امکان ارزشمندی است که در کشورمان وجود دارد. نهاد ظرفیت، امکانی بزرگ و قابل تحسین برای نقش آفرینی‌های بیشتر دارد. اما حضور نهاد با این شبکه گسترده برای اینکه یک ملت کتابخوان بار بیاید کافی نیست. باید نظام آموزشی کشور طوری باشد که در مدرسه بچه ها را کتابخوان بار بیاورند.

وی افزود:‌ شک دارم که در کلاس‌های ما، کتاب های درسی طوری تدوین شده باشد که کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی سوق پیدا کنند. یا معلم ها طوری تدریس کنند که بچه ها کتابخوان شوند. 

مشاور عالی رهبر انقلاب همچنین در خصوص رویکرد اجتماعی نهاد و حضور گسترده کتابداران در عرصه‌های اجتماعی به خصوص مدارس و نقاط دوردست برای ترویج کتاب گفت:‌ فعالیت‌های اجتماعی نهاد قطعا تاثیر گذار است. شاید مردم خیلی از شهرستان‌ها در کشورمان به یک کتابفروشی باارزش دسترسی نداشته باشند که همین باعث می‌شود مردم غیر از کتاب های درسی چیز دیگری نخوانند. 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتصاب دبیرکل نهاد نیز تصریح کرد: انتصاب آقای رمضانی در آستانه ۴۰ سالگی یکی از اتفاقات خوب عرصه مدیریتی فرهنگی است چرا که این فصل، فصل خوبی برای مدیریت است. آقای رمضانی سال ها است که در حوزه کتاب و نشر کار کرده و پیش از این هم معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است.