کد خبر: 45769
تاریخ انتشار: شنبه, 31 ارديبهشت 1401 - 07:12

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

راه اندازی دفتر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان البرز

منبع : لیزنا
دفتر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان البرز با حضور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور راه اندازی شد.
راه اندازی دفتر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان البرز

به گزارش لیزنا، دفتر محافل ادبی نهاد در استان البرز با حضور هادی آشتیانی، مدیرکل فرهنگی نهاد و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد،‌ و جمعی از مسئولان اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، افتتاح شد.

هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در این مراسم با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تمرکززدایی است گفت: استان البرز یکی از قطب‌های شعر و ادب کشور بوده و هست. البرز این ظرفیت را دارد تا به عنوان مرکز فعالیت‌های مرتبط با شعر،  نویسندگی و انتشار آثار شاخص انقلابی در سطح کشور معرفی شود.

آشتیانی در ادامه با اشاره به افتتاح دفتر مرکزی محافل ادبی کشور در استان البرز تصریح کرد: وظیفه اصلی این دفتر، مدیریت، برنامه‌ریزی، طراحی و  نظارت بر فعالیت‌های محافل ادبی کشور است و وجود آن در استان البرز بی‌تردید می‌تواند کانونی برای گردهم آیی بسیاری از شاعران و نویسندگان و اهالی شعر و ادب استان باشد که پیش از این بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در تهران دنبال می‌کردند.

آشتیانی افزود: به فضل الهی، خانم مستشار نظامی این اتفاق خوب را در استان البرز رقم خواهد زد و شاعران، نویسندگان و اهالی قلم، فکر و اهل ذوق استان را در این فضا گرد هم جمع خواهند کرد تا زمینه رشد و پیشرفت هنر شعر و ادب در البرز بیش از پیش هموار شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد گفت: تلاش  ما در نهاد بر این است که هر آنچه در توانمان هست را انجام دهیم و  افتتاح این دفتر در استان البرز اولین گام در راستای تحقق همین منویات رهبری است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رویدادهای خوبی در استان البرز و سطح کشور باشیم.

آشتیانی بر ضرورت حمایت مسئولین و مقامات استان البرز از فعالیت‌های ادبی این دفتر تاکید کرد و افزود: خوشبختانه امام جمعه معزز کرج خودشان از شایستگان حوزه فرهنگ و از حامیان ادبیات انقلابی هستند و همچنین استاندار محترم و مجموعه ایشان نیز در همین مدت کوتاه مدیریت نشان داده اند که به موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه دارند. همین باعث دلگرمی فعالان این عرصه بوده و امیدوارم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ویژه استانی، دفتر محافل ادبی کشور در استان البرز کانون تحولات اثرگذاری در حوزه شعر و ادب استان و کشور باشد.

نغمه مستشار نظامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به حوزه شعر و ادبیات ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی همه همکاران قدم های خوبی در راستای ارتقاء سطح شعر و ادب استان البرز و کشور بردارند تا ان شاء الله هر چه سریع تر منویات مقام معظم رهبری و انتظارات اهالی فرهنگ و ادب در حوزه شعر و ادبیات جامه عمل به خود بپوشد.