کد خبر: 45804
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 خرداد 1401 - 13:06

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نشست معرفی کتاب «دو ماشال» برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نشست معرفی کتاب «دوماشال» با عنوان «رایت و روایت» با حضور راوی و نویسنده کتاب درهمدان برگزار می‌شود.
نشست معرفی کتاب «دو ماشال» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست «رایت و روایت» به منظور معرفی کتاب «دوماشال» در برگیرنده خاطرات «ماشاالله حرمتی» جانباز ۵۰ درصد جنگ تحمیلی به همت محفل ادبی هگمتانه وابسته به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با همکاری حوزه هنری استان همدان و انتشارات سوره مهر روز شنبه ۷ خرداد ماه در محل کتابخانه مرکزی برگزار و همزمان در اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/hamadanpl/farhangi پخش می‌شود. در این نشست ماشاالله حرمتی، راوی کتاب؛ مهین سماواتی، نویسنده کتاب و مونا اسکندری کارشناس ادبیات پایداری حضور خواهند داشت.

کتاب دوماشال علاوه بر شرح رشادت‌های رزمندگان به رنج ها و مرارت‌های مادران قهرمانی پرداخته  که با جسمی رنجور در انتظار و التهابی دائمی به سر می برند و سرافرازی ما در جنگ مرهون از خود گذشتگی و بزرگ منشی آن هاست. این کتاب خاطرات روای کتاب در عملیات های «میمک»، «جزیره مجنون»، «کربلای ۵»، «والفجر۸»، «نصر۸»، «ماوت» و «مرصاد» است. جذابیت این خاطرات علاوه بر سندیت پر افتخار دفاع پرشکوه ایران اسلامی، روایت تحول و شکل گیری شخصیت نسلی است که نهال وجودشان در جبهه ها تبدیل به درخت شد و راه سیر و سلوک عارفانه را در پیش گرفتند و در نهایت به ملاقات خدا شتافتند.

«ماشاالله حرمتی» راوی کتاب در عملیات‌های جزیره مجنون و کربلای ۵ جانباز شده و از یاران شهیدش جامانده است. در این کتاب خاطرات شیرین، طنز و حزن انگیزی از رزمندگان بویژه شهیدان حسین ابراهیمی، اصغر طاهری، جعفر عبادی، محمد حسین محمد لو، امیر فضل اللهی و ... آمده است. این کتاب  در ۱۹۲ صفحه به همت حوزه هنری استان همدان و از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.