کد خبر: 46085
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مرداد 1401 - 08:52

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب «مباهله» و «خانواده»

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، در راستای گرامی داشت روز مباهله پیامبر اسلام(ص) و روز خانواده و تکریم بازنشستگان، به برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار، تولید کلیپ‌های آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کردند.
برگزاری نمایشگاه‌های کتاب «مباهله» و «خانواده»

به گزارش لیزنا، كتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزويني(ره) در مشهد و مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) در شهرستان‌های  درگز،  بيرجند و کرمانشاه، از جمله کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس هستند که با برگزیدن اسامی متنوع برای نمایشگاه‌های برگزار شده و ارائه منابع استاندارد در نمایشگاه، در راستای آشنایی مخاطبان تلاش کردند.   

نظام حیات خانواده در اسلام اثر علی قائمی، روانشناسی خانواده موفق از فیلیپ مک گراو، مقدمه غلامعلی افروز و ترجمه شریعت باقری، الفبای زندگی آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده از جواد محدثی، مجموعه قصه خانواده من از فاطمه احمدی و  ..... برخی از عناوین کتاب‌های به نمایش در آمده در نمایشگاه‌هاست.

همچنین دوره آموزشی خانواده موفق، کتاب الکترونیکی و سخنرانی پیرامون خانواده، توصیه‌های تربیتی و مشاوره‌ای، خانواده برتر و تربیت فرزند بهتر، راهکارهای تحمل مشکلات، مجموعه برنامه‌های تلویزیونی گلبرگ و سمت خدا از جمله منابع صوتی به نمایش در آمده است که تمامی که منابع نمایش داده شده قابل امانت و استفاده برای اعضای همه کتابخانه‌های آستان قدس رضوی است.

کتاب «مباني تحكيم خانواده مؤلفان: علي حمزه، ولي‌الله ملكوتي  انتشارات: اميد مهر» یکی از اثار موجود در این نمایشگاه‌هاست که به بررسي و تشريح مباني و اصول تحكيم خانواده مي‌پردازد. واژگان شناسي ازدواج و نكاح، ازدواج سنت آفرينش، اهميت ازدواج در اديان الهي، دقت در انتخاب و گزينش همسر، فضيلت نكاح از منظر آيات و روايات، معيارها و ملاك‌هاي مشترك در انتخاب همسر، ملاك‌هاي انتخاب شوهر، ملاك‌هاي انتخاب يك زن خوب، از جمله موضوعات مورد بررسي در اين كتاب هستند.

گفتنی است ترویج ارزش‌های والای اسلامی، معرفی مولفه‌های تحکیم بنیان خانواده، معرفی شاخص‌های خانواده سالم  وآشنايي مراجعان با جایگاه و ارزش خانواده، آسیب‌شناسی آن  و معرفی منابع ، متون  و مطالعات مرتبط با این  موضوع  از جمله اهدافی است که از برگزاری این نمایشگاه‌ها دنبال می‌شود.