کد خبر: 46296
تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 شهریور 1401 - 10:13

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد

منبع : لیزنا
به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد استان کردستان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی روستای دزلی شهرستان سروآباد با حضور محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ عبدالله رشیدی پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان؛ حسن زارعی، فرماندار سروآباد؛ دانیال فتاحی، مدیر بنیاد علوی در شهرستان؛ سیدعبدالقادر حسنی، امام جمعه شهر سروآباد و روسای برخی ادارات و نهادها برگزار شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گفت:  کتابخانه عمومی شهید ملاحسن دزلی در روستای دزلی به همت بنیاد علوی و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور آماده بهره برداری و تجهیز شده است. زمین موردنیاز برای ساخت کتابخانه ملاحسن دزلی توسط یکی از خیرین منطقه اهدا شده و بنیاد علوی برای ساخت و بهره برداری از ساختمان کتابخانه مذکور در شهرستان سروآباد بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

مخدومی گفت: کتابخانه مذکور دارای ۳۹۹ مترمربع مساحت و ۱۲۰ مترمربع زیربنا است و نهاد کتابخانه های عمومی نیز در راستای تجهیز و استخدام کتابدار آن اقدام کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: کتابخانه ملاحسن دزلی دارای چندین بخش از جمله مخزن، سالن مطالعه بخش کودک و بخش نشریات است و از این پس به عنوان یک پایگاه فرهنگی در روستای دزلی فعالیت خواهد کرد.

عبدالله رشیدی پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در این آیین با تقدیر از عوامل ساخت، راه اندازی و تجهیز کتابخانه گفت: ارتقای زیرساخت های فرهنگی در استان امری ضروری است.

وی گفت: افزایش سرانه مطالعه با راه اندازی کتابخانه عمومی در شهرها و روستاها میسر می شود و متولیان این حوزه با همکاری سایر نهادها و همچنین خیرین باید زمینه دسترسی عموم مردم به کتابخانه را فراهم کنند.

رشیدی پور گفت: ساخت کتابخانه با نام یکی از علمای منطقه قابل تقدیر و ارزشمند است و می تواند منشأ خیر و برکت برای مردم این روستا و روستاهای اطراف باشد.

گفتنی است، روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر سروآباد و ۱۱۵ کیلومتری مرکز استان (سنندج) قرار دارد.