کد خبر: 46308
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 شهریور 1401 - 13:00

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهیدان معلمی افتتاح شد

منبع : لیزنا
به مناسبت هفته دولت، کتابخانه عمومی شهیدان معلمی شهرستان جویبار با حضور استاندار و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به بهره برداری رسید.
کتابخانه عمومی شهیدان معلمی افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح و بهره برداری کتابخانه عمومی شهیدان معلمی شهرستان جویبار، ۷ شهریور ماه همزمان با هفته دولت با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران؛ آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛ آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ کمال رستمعلی، فرماندار جویبار، مدیران کل، مسئولان سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسئولان برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: یکی از ماندگارترین دستاوردهای دولت شهید رجایی علیرغم زمان بسیار محدود دولت(خدمت ۲۸ روزه) به وسعت خدمت چنددوره ای که تاکنون کار کردند به لحاظ اجتماعی و مردمی اثرگذار بود.
وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های دولت شهید رجایی را نهادینه کردن مردمی‌سازی حکمرانی اسلامی در مدت کوتاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم در کارها رضای خداوند مدنظر قرار گیرد.
حسینی پور شهید رجایی را از شاگردان مکتب امام راحل دانست و بیان کرد: انقلابی ماندن و تثبیت انقلاب کار بسیار مهم و دشواری است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی شود، تصریح کرد: کتاب یکی از موثرترین واکسن های پیشگیری از انحرافات مختلف در جامعه است.
وی با اعلام اینکه باید نقش کتاب در سبد خانواده پر رنگ شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی را به جامعه تزریق کنیم.

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر نیز در این مراسم به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: باید به کتاب بیش از این بها داده شود، چراکه هر آنچه در کتاب مکتوب می شود، ماندگار خواهد شد. کتاب در تمامی زمینه ها و زندگی انسان نقش دارد؛ لذا باید اهمیت کتاب و مطالعه را بیش از این برای مردم به ویژه جوانان تبیین کرد. کتاب به دلیل ارزش و اهمیت آن همواره در تاریخ ماندگار است و آثار نیک خود را در تمامی بخش ها و حوزه ها نشان می دهد و توصیه من به مردم این است که به کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهند.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ابتدای مراسم با خیرمقدم به تمام مهمانان حاضر در جلسه به‌ویژه استاندار محترم و امام جمعه قائم‌شهر، از تلاش خیران کتابخانه‌ساز که همواره حامی و پشتیبان کتابخانه ها هستند قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌هایی که تاکنون در استان افتتاح شده خیرساز بود، تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهیدان معلمی جویبار صدوهفدهمین کتابخانه در استان است که از امروز میزبان دوستداران مطالعه و کتاب خواهد بود.
ولیپور از همت خیر محترم کتابخانه ساز ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در ساخت این کتابخانه تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم کتابخانه عمومی شهیدان معلمی جویبار با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید شد.