کد خبر: 46436
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مهر 1401 - 14:40

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه‌های عمومی میزبان ۴۰ شب شعر دفاع مقدس

منبع : لیزنا
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، محافل شب شعر دفاع مقدس در استان های کشور با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزار می شود.
کتابخانه‌های عمومی میزبان ۴۰ شب شعر دفاع مقدس

به گزارش لیزنا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، محافل شب شعر دفاع مقدس در استان های کشور با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزار می شود.

نغمه مستشار نظامی، دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این خصوص گفت: برگزاری نشست‌های ادبی و شب شعر دفاع مقدس با مشارکت دبیران استانی کنگره شعر دفاع مقدس و دبیران محافل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دوم مهرماه آغاز شده و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی از حضور شاعران مطرح استان‌ها در محافل شب شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزیدگان دوره‌های پیشین کنگره شعر دفاع مقدس، راویان و رزمندگان و شخصیت‌های ادبی استان‌ها در این رویدادها حضور خواهند داشت.

مستشار نظامی تصریحکرد: شب شعر دفاع مقدس در استان‌های البرز و کردستان چهارشنبه ۶ مهرماه و در استان تهران روز شنبه ۹ مهرماه برگزار خواهد شد و سایر استان‌ها نیز در طول هفته برنامه خواهند داشت. در نشست‌های شب شعر علاوه براینکه از شاعران جوان و پیشکسوت دعوت می‎کنیم تا در کنگره شرکت کنند، میزبان شعرخوانی این عزیزان و روایتگری رزمندگان دفاع مقدس و معرفی و رونمایی کتاب‌های دفاع مقدس خواهیم بود.

دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: برگزاری شب شعر در هر استان به ظرفیت های آن استان بستگی دارد. برخی از استان‌های ما همانند اصفهان این برنامه را در تمام شهرستان‌های خود خواهند داشت. در هر استان حداقل یک برنامه شب شعر برپا خواهد شد و در نهایت پیش‌بینی می‌کنیم در سطح کشور حدود ۴۰ شب شعر دفاع مقدس در این هفته برگزار کنیم.

مستشار نظامی اضافه کرد: شب شعر دفاع مقدس در تهران شنبه ۹ مهرماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر به دبیری عبدالرحیم سعیدی‌راد برگزار خواهد شد. در این مراسم روایتگری و خاطره‌گویی توسط رزمندگان و شاعران را خواهیم داشت.