کد خبر: 46513
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 مهر 1401 - 12:46

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کاروان دانایی چهارمحال و بختیاری به منطقه عشایر نشین لِبد رسید

منبع : لیزنا
کاروان دانایی چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه عدالت فرهنگی به منطقه عشایر نشین لِبد از توابع شهرستان کوهرنگ رسید.
کاروان دانایی چهارمحال و بختیاری به منطقه عشایر نشین لِبد رسید

به گزارش لیزنا، کاروان دانایی استان با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ؛ روح‌الله کریمی کیارسی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان؛ الله‌بخش غیبی حاجی‌ور، رئیس اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهرنگ و جمعی از کارشناسان با گذر از مناطق سخت‌گذر به منطقه لِبد سفلی رسید و میهمان کودکان و نوجوانان عشایر شد.

اجرای برنامه های شاد و مفرح از جمله قصه‌گویی با گویش محلی، ریشه‌یابی آداب و سنن عشایری، آموزش کاردستی و قصه گویی، خوانش سرود با محوریت وحدت و همدلی و اهدا کتاب، لوازم التحریر و جوایز متنوع فرهنگی از جمله برنامه های این مراسم بود.

در این سفر ضمن اهدا کتاب جهت راه اندازی کتابخانه مدرسه‌ای در منطقه لِبد، کودکان و نوجوانان به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار رسیدگی مسئولین شدند.

تقویت منابع کتابخانه داراب افسر بختیاری چلگرد و کتابخانه آیت‌الله مهدوی کنی با کتب اهدایی بنیاد موقوفات دکتر افشار از دیگر برنامه هایی بود که در خلال سفر کاروان دانایی به شهرستان کوهرنگ انجام شد.

روستای لبد یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان و در سخت‌گذرترین منطقه چهارمحال و بختیاری در دل کوهستان‌های زاگرس مرکزی از توابع شهر بازفت واقع شده است آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری روز ۱۹ خردادماه نخست برنامه کاری خود را سفر به منطقه لبد بازفت قرار داد.