کد خبر: 46560
تاریخ انتشار: شنبه, 07 آبان 1401 - 15:00

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی حافظ در روستای آبشورک بندرعباس

منبع : لیزنا
آیین افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز حافظ روستای آبشورک بندرعباس آبشورک با حضورمسئولین و اهالی فرهنگ برگزار شد.
افتتاح کتابخانه عمومی حافظ در روستای آبشورک بندرعباس

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز حافظ روستای آبشورک بندرعباس با حضور امینه دریانورد، مدیرکل؛ احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی؛ عبدالله هاشمی، رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ساز هرمزگان؛ عبدالله غلامشاه، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس؛ دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای آبشورک، مسئولین و اهالی فرهنگ برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این مراسم بیان کرد: روستاهای زیادی در استان با همدلی و همکاری دهیاری، شورا و خیرین روستا برای احداث کتابخانه اقدام کرده‌اند که با حمایت نهاد کتابخانه‌ها تجهیزات، کتاب و نیروی انسانی کتابخانه تأمین شده است تا مردم از این فرصت بهره‌مند شوند.
دریانورد افزود: استعدادهای زیادی در روستاها وجود دارد که با احداث پایگاه‌های فرهنگی مانند کتابخانه می‌توان به شکوفایی آنها کمک کرد و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و بالا بردن سطح دانش اهالی روستا، آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانید.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ جامعه گفت: فضاهای فرهنگی ایجاد شده در روستاها مانند کتابخانه دستاورد بزرگی است که با تلاش، ایثار و همت مردم و دستگاه‌های اجرایی به دست آمده است.
وی نگهداری صحیح از فضاهای فرهنگی و حفظ ارتباط با مردم را مهم تلقی کرد و گفت: باعث افتخار است که از خیرین هرمزگانی در زمینه کتابخانه‌سازی، مدرسه‌سازی و ساخت مراکز درمانی در سطح کشور به نیکی نام برده می‌شود. امیدواریم نسل‌های آینده دنباله‌رو این فرهنگ غنی باشند. 

عبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ساز هرمزگان نیز گفت: هر شخصی در جامعه مسئولیت اجتماعی دارد که باید در این راستا قدم بردارد. یکی از این فعالیت‌ها حوزه کتاب و کتابخوانی است، وقتی فردی در جامعه بخشی از دارایی خود را برای احداث فضایی برای استفاده عموم در نظر می‌گیرد، بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، کتابخانه عمومی حافظ توسط خیر کتابخانه‌ساز بلال شادروان در روستای آبشورک شهرستان بندرعباس با مساحت ۱۲۰ مترمربع، مجهز به بخش‌های کودک، سالن مطالعه و مخزن ساخته شده و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به بهره‌برداری رسیده است.