کد خبر: 46754
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 آذر 1401 - 15:21

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

از كتاب «شهاب دين» رونمايی می‌شود

منبع : لیزنا
آیین رونمایی کتاب «شهاب دین»زندگينامه و خاطراتي از آيت‌الله سيد شهاب الدين مرعشي نجفی (ره) در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.
از كتاب «شهاب دين» رونمايی می‌شود

به گزارش لیزنا، آیین رونمایی کتاب «شهاب دین» زندگینامه و خاطراتی از آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره) نوشته زهرا باقری ؛ با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و انتشارات شهید کاظمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی، فرزند ارشد فقیه برجسته؛ نویسنده اثر؛ چهره های فرهنگی و مسئولین، نویسندگان، جمعی از کتابداران و اصحاب رسانه برگزار می شود.  

این مراسم روز دوشنبه ۲۸ آذرماه؛ ساعت ۱۰ صبح  به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر به نشانی خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، درب شماره چهار پارک شهر برگزار و به صورت زنده از طریق اسکای روم (skyroom.online/ch/researchpl/tehran) پخش خواهد شد.

گفتنی است کتاب «شهاب دین» زندگینامه و خاطراتی از آیت الله شهاب الدین حسینی مرعشی نجفی به قلم خانم  زهرا باقری است که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی در ۲۱۶ صفحه منتشر شده است. 

نویسنده در این اثر سعی کرده است با قلمی ساده و به دور از تکلف وقایع مهم زندگی آیت الله مرعشی را به تصویر بکشد. این کتاب خواننده را با آیت الله سید شهاب الدین مرعشی همراه می‌کند و به نجف، کربلا، سامرا، تبریز، تهران و قم می‌برد. خواننده از گوشه حجره‌ی کوچک سید شهاب مرعشی در نجف شاهد شب زنده داری‌ها و مرارت‌های او است. فقر و تنگدستی‌اش را می‌بیند و تلاش‌های شبانه روزی‌اش را برای تحصیل مشاهده می‌کند و همراه او روزها مقابل اساتید زانو می‌زند و شب‌ها درسرداب سرد سامرا به تهجد می‌پردازد.