کد خبر: 46987
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 اسفند 1401 - 09:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی سلمان فارسی ایور

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کتابخانه عمومی سلمان فارسی در شهر ایور از توابع شهرستان گرمه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان‌شمالی و جمع دیگری از مسئولان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی سلمان فارسی ایور

به گزارش لیزنا، همزمان با هفتمین روز از چهل و چهارمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیین افتتاح کتابخانه شهر ایور و ١۶ طرح عمرانی دیگر در شهرستان گرمه با حضور محمدرضا حسین نژاد استاندار، مهدی آریان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: توجه به نقاط محروم باید بیش از سایر نقاط مورد تاکید قرار گیرد و در عدالت توزیع اعتبارات، سهم نقاط محروم ویژه دیده شود.

حسین نژاد در ادامه با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه در هر شهرستان کمک موثری به توسعه فضای آموزشی خواهد کرد، تصریح کرد: وحدت و همدلی موجب توسعه و پیشرفت خراسان شمالی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می شود.

مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی نیز در حاشیه آیین افتتاح کتابخانه سلمان فارسی ایور گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان گرمه افتتاح کتابخانه شهر ایور با ۴٢٠متر مربع زیربنا است.

وی در ادامه افزود: پروژه ساخت کتابخانه سلمان فارسی ایور از سال ١٣٩١ آغاز و برای تکمیل و بهره برداری از آن  سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که از این میزان اعتبار، یک میلیارد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تأمین شد.

آریان در پایان یادآور شد: این کتابخانه دارای مخزن اصلی، دو سالن مطالعه، بخش کودک و بخش اداری است.