کد خبر: 47183
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1402 - 18:26

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی آرشام سرایداران افتتاح شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کتابخانه روستایی شهید آرشام سرایداران با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روستای کفترک شهرستان شیراز افتتاح شد.
کتابخانه عمومی آرشام سرایداران افتتاح شد

به گزارش لیزنا، صبح چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران که دویست و پنجاه و ششمین کتابخانه عمومی استان فارس محسوب می‌شود با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که پدربزرگ و مادربزرگ شهید آرشام سرایداران، فرماندار بخش مرکزی شهرستان شیراز و مسئولان فرهنگی نیز حضور داشتند، محمدحسین فیروزی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران به مساحت ۱۲۰ متر زیربنا با هزینه ۱5 میلیارد ریال با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به بهره‌برداری رسیده است.وی افزود: در راستای رسالت کتابخانه‌های عمومی این مکان می‌تواند پاتوق فرهنگی خوبی برای مردم این منطقه باشد.

در ادامه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: افتتاح واقعی یک کتابخانه زمانی رخ می‌دهد که مردم در آن حضور پیدا کنند و از ظرفیت ایجاد شده استفاه کنند. با این حال این افتتاح به دلیل انتخاب نام شهید عزیزمان آرشام سرایداران برای آن، کمی متفاوت است چراکه برخی شهادت‌ها رنگ و بوی متفاوتی دارد و برخی خون‌ها اثر و تأثیر غیرقابل تصوری دارد. شهدای عزیز شاهچراغ و شهید عزیزمان آرشام سرایداران جنس شهادتشان و رنگ شهادتشان و تأثیری که خونشان بر اتفاقات و روند حرکت انقلاب اسلامی گذاشت متفاوت بود و فضا را به نفع جبهه حق تغییر داد و ما به این سادگی نمی‌توانیم از این موضوع بگذریم. ان‌شاءالله خداوند شهادت را روزی ما قرار دهد و این نامگذاری و تبرک نام این کتابخانه به نام این شهید عزیز منشایی برای تربیت فرزندانی با این کیفیت و نگاه باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این کتابخانه برای اقدامات فرهنگی این روستا و مردم منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.

گفتنی است کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران، پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی در استان است که در زمینی با مساحت ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۰ متر در روستای کفترک از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز به بهره برداری رسیده است. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن اصلی، بخش کودک و اسباب بازی سالن مطالعه است.