کد خبر: 47471
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 خرداد 1402 - 11:46

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تمدید دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا اول مهر 1402

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
با اعلام دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، مهلت شرکت در این جشنواره تا ۱ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.
تمدید دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا اول مهر 1402

به گزارش لیزنا،  بنا بر اعلام دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، بنا بر درخواست‌های دبیرخانه‌های استانی، سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شرکت‌کننده به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از فراغت پیش رو در فصل تابستان و برای خوانش حداکثری کتاب‌ها و مشارکت هر چه بیشتر اعضای خانواده‌ها، مهلت شرکت در این جشنواره تا ۱ مهرماه سال جاری تمدید شد.

دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است.

این دوره از جشنواره ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه السلام، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام خواهد بود و در قالب‌ها و رشته‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله قصه‌گویی، شعر، داستان، هنرهای تجسمی، هنرهای غیرتجسمی و... در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گفتنی است، علاقه‌مندان به منظور شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.