کد خبر: 47489
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 تیر 1402 - 12:24

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی مشارکتی دکتر علی ایزدی روستای سردق بجستان افتتاح شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی دکتر علی ایزدی روستای سردق شهرستان بجستان در راستای اجرای عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضاهای کتابخانه ای با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، فرماندار و امام جمعه شهرستان بجستان برگزار شد.
کتابخانه عمومی مشارکتی دکتر علی ایزدی روستای سردق بجستان افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی دکتر علی ایزدی روستای سردق شهرستان بجستان در راستای اجرای عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضاهای کتابخانه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ حسن حیدری، فرماندار شهرستان بجستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدقاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان و اهالی روستای سردق برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر(ع)، گفت: امیدوارم خداوند متعال به برکت وجود باقرالعلوم(ع)، این افتتاح مبارک را که در راستای توسعه علم، دانایی و آگاهی صورت گرفته، منشأ خیر و برکت قرار بدهد و مردم نیز بتوانند از این موقعیت فرهنگی به نحو احسن برای پیشرفت خود استفاده کنند.

سبزیان در ادامه خطاب به اهالی روستای سردق، اظهار کرد: شما می‌بایست این کتابخانه را خانه سوم خود بدانید. در واقع کتابخانه پس از خانواده و مدرسه باید محلی برای حضور همه اقشار جامعه  باشد. مکانی که مردم بتوانند در مسیر روشنگری آینده خود گام های مستحکم تری را بردارند. امیدوارم حضور و استقبال شما از این کتابخانه باعث شود روستای سردق در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله روستاهای سرآمد کشور  شود. همچنین از آن به عنوان فرصتی برای معرفی ظرفیت های موجود در این روستا در سطح جهان استفاده کنید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی کتابخانه های عمومی را دانشگاه های مردمی معرفی کرد و گفت: این کتابخانه باید محلی برای ارائه آموزشهای موردنیاز اهالی روستا در حوزه های مختلف و در جهت کارآفرینی و افزایش سواد اطلاعاتی و ... شود.

وی ضمن تقدیر از خیرین نیک اندیش روستای سردق در خصوص تجهیز این کتابخانه، گفت: امیدوارم نیت خالصانه شما باعث شود مهندسین، مسئولین، پزشکان، معلمین و ... نسل بعدی کشور در این روستا پرورش یابند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان هدف از برگزاری و انجام این قبیل فعالیت ها را زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد.

در پایان حسن حیدری، فرماندار شهرستان بجستان ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، گفت: از خیر نیک اندیش و دهیار روستای سردق برای این اتفاق خجسته کمال تقدیر و تشکر را دارم. این مهم نشان از دغدغه‌مندی مسئولین این روستای کم‌برخوردار برای توانمندسازی مردم آن در حوزه های مختلف است.

وی همچنین خواستار پیگیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برای تبدیل این کتابخانه مشارکتی به نهادی شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مشارکتی دکتر علی ایزدی 78 اُمین کتابخانه عمومی مشارکتی استان و نخستین کتابخانه عمومی مشارکتی شهرستان بجستان است. این کتابخانه یا 1500 مترمربع مساحت و 110 مترمربع زیربنا و با دارا بودن بخشهایی همچون مخزن، سالن مطالعه خانمها و آقایان، اتاق آموزش و بخش کودک به ارائه خدمات کتابخانه‌ای در روستای سردق می‌پردازد.

شایان ذکر است، روستای سردق شهرستان بجستان با جمعیتی بالغ بر 3000 نفر از جمله روستاهای کویری است که عمده فعالیت آن کشاورزی و باغداری است.