کد خبر: 47684
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 شهریور 1402 - 10:30

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ماشاالله ایزدی کتابخانه شخصی خود را نذر کتابخانه‌ها کرد

منبع : کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختياري
در اقدامی فرهنگی و در آستانه اربعین حسینی، یکی از مدرسین دانشگاه کتابخانه شخصی خود را نذر کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری کرد.
ماشاالله ایزدی کتابخانه شخصی خود را نذر کتابخانه‌ها کرد

به گزارش لیزنا، ماشاالله ایزدی، مدرس دانشگاه و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شهرکرد، در آستانه اربعین حسینی، مجموعه کتابخانه شخصی خود شامل 1141 نسخه کتاب شامل 400 نسخه کتب نفیس با موضوع تاریخ و 841 نسخه از سایر منابع در موضوعات مختلف و به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال را به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

این استاد دانشگاه و خیِّر فرهنگی در مورد این کار خیرخواهانه گفت: من جوانی‌ام را در مسیر خواندن گذراندم؛ با عشق کتاب می‌خریدم و گاها برای تهیه بعضی از آنها شهر به شهر رفتم. این کتابها برایم یادآور اساتیدِ دوران تحصیلم هستند که بعضا از بین ما رفته‌اند.

وی افزود: من با کتابهایم زندگی کرده‌ام اما با تمام دلبستگی‌ها، دلم می‌خواست همه مردم بتوانند از ظرفیت این منابع استفاده کنند و بتوانم نقشی هرچند کوچک در افزایش سرانه آگاهی مردم داشته باشم، پس آنها را به کتابخانه‌ها اهدا کردم و هر وقت مورد نیازم باشند آنها را امانت می‌گیرم و امیدوارم آیندگان و کتاب‌دوستان با افزایش دانش‌شان از طریق بهره‌گیری از این منابع، مرا مورد مرحمت قرار داده و از دعای خیرشان بهره‌مند گردم.

گفتنی است «نذر کتاب» از جمله اقداماتی است که در راستای فرهنگ‌سازی برای انجام نذورات ماندگار فرهنگی انجام می شود که ثواب این نذر برای بانی تا سالهای سال با افزایش آگاهی افراد مختلف از طریق مطالعه این نوع از کتابها ماندگار خواهد بود. کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آماده پذیرش نذرِ ماندگارِ کتاب هستند.

 

 

برچسب ها :