کد خبر: 47732
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 شهریور 1402 - 13:25

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تسهیل مشارکت نابینایان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل شرکت نابینایان و کم بینایان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را تشریح کرد.
تسهیل مشارکت نابینایان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد به تشریح اقدامات صورت گرفته برای تسهیل مشارکت نابینایان و کم‌بینایان در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و گفت: به منظور تسهیل مشارکت افراد با نیازهای خاص و به‌ویژه نابینایان و کم‌بینایان در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اقداماتی صورت گرفته که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تولید کتاب‌های جشنواره رضوی در قالب‌های گویا و بریل و توزیع آنها در کتابخانه‌های عمومی دارای بخش نابینایان اشاره کرد.

هراتی گفت: تمامی منابع جشنواره در گروه‌های مختلف سنی، توسط چاپخانه‌های مجهز کتابخانه‌های مرکزی تبریز و آیت‌الله خامنه‌ای قم، با کیفیت مطلوب، به خط بریل، چاپ و صحافی و برای ۷۵ مرکزی که در سطح کشور، خدمات کتابخانه‌ای به روشندلان ارائه می‌دهند، ارسال شده است. همچنین منابع جشنواره با همکاری اپلیکیشن «ایران صدا»، با کیفیت مطلوب گویاسازی و در پایگاه اینترنتی این اپلیکیشن (iranseda.ir) و نیز سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد (samakpl.ir)، در دسترس تمامی کاربران قرار گرفته است.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره رضوی در پایان اظهار داشت: آمار بدست آمده تاکنون نشان می‌دهد تعداد شرکت‌کنندگان نابینا و کم‌بینا در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری بیش از سال‌های گذشته است، که در صورت ادامه این روند، بخش ویژه‌ای برای تقدیر از عزیزان روشندل در اختتامیه جشنواره در سال جاری در نظر گرفته خواهد شد.