کد خبر: 47739
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 شهریور 1402 - 14:52

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

«درمانگاه خواندن» در کتابخانه عمومی سهروردی راه‌اندازی می‌شود

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه «سهروردی» نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، گفت: عملیات بازطراحی و بازسازی کتابخانه سهروردی آغاز شده و شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، افزودن بخش درمانگاه خواندن و به‌روزرسانی تجهیزات است.
«درمانگاه خواندن» در کتابخانه عمومی سهروردی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش لیزنا، محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، از آغاز عملیات اجرایی بازطراحی و بازسازی کتابخانه عمومی «سهروردی» زنجان خبر داد.

رضاخانی با بیان اینکه این کتابخانه، نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، اظهار کرد: کتابخانه عمومی «سهروردی» در سال ۱۳۵۶ در مرکز شهر افتتاح شد و قدمتی ۴۶ ساله دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: مخزن این کتابخانه دارای بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب است و در ۴ طبقه، در بنایی ۱۰۰۰ مترمربع و زمینی به مساحت ۳۸۰ مترمربع، به مراجعین خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه به پیمانکار تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: پیرو مطالبه جدی شهروندان و اهالی فرهنگی استان، عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه از شهریورماه آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

رضاخانی با بیان اینکه در فرآیند بازسازی این کتابخانه رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، به‌روزرسانی تجهیزات، فضاسازی مدرن و افزودن بخش «درمانگاه خواندن» است.

این مسئول با بیان اینکه بهسازی بخش داخلی شامل کف، سقف، دیوارها و پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و زیباسازی نمای داخلی است، تصریح کرد: درنظر داریم قدیمی‌ترین کتابخانه استان در فضایی مملو از آرامش و آسایش به کار خود ادامه دهد؛ به گونه‌ای که در عین حفظ هویت و اصالت فضای کتابخانه‌ای، برای مخاطب امروز جذاب باشد.

رضاخانی همچنین با بیان اینکه طبق شواهد، درصد قابل توجهی از افراد به ویژه دانش‌آموزان دچار اختلالات خواندن هستند، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های در دست انجام در این کتابخانه، راه‌اندازی اولین «درمانگاه خواندن» است. اختلالات خواندن در افراد به مشکلات بسیاری منتج می‌شود و ما در این درمانگاه تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از افراد متخصص، تمرکز و توجه افراد را تقویت کرده و درست خواندن را آموزش دهیم.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اعتبارات لازم برای این پروژه از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تأمین می‌شود.